Zoeken Vraag het forum

doorbraakbloeding en overstap naar andere pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Maandag ben ik bij de huisarts geweest omdat de pil ethinylestradiol/levonorgestrel 0,02/0,1 mg te licht voor me was. Daarvoor had ik de pil ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/1,5 mg. Nu heb ik van de huisarts weer de ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/1,5 mg gekregen. Omdat ik nog bezig was met mijn strip van de 0.02/0.1 mg zei de huisarts dat ik deze kon afmaken en dan gelijk door kon gaan met de 0.03/1.5 mg zonder stopweek. Nu kreeg ik dezelfde dag dat ik naar de huisarts geweest ben een doorbraakbloeding die vandaag nog niet over is. Toch ben ik doorgegaan met de pil slikken omdat ik dacht dat die doorbraakbloeding niet zolang zou duren maar het is nu al de 6e dag. Ik heb gisteren voor het eerst een pil gepakt van de 0.03/1.5 mg. Mijn vraag is wanneer ik nu veilig een stopweek kan inlassen aangezien het misschien beter is voor mijn lichaam een paar daagjes te stoppen 🙂
    Alvast dankjewel!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Slik de nieuwe pil 2 weken en las dan eventueel een stopweek in. Maar in principe zou je net zo goed de strip kunnen afmaken. Het scheelt maar een week.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel! Maar kan ik nu ook al een stopweek inlassen? De doorbraakbloeding houdt nog steeds aan, zit al op de 8e dag 🙁

Reageren
    John (moderator)

De doorbraakbloeding zal niet sneller stoppen als je nu een stopweek inlast. En je zult ook geen nieuwe doorbraakbloeding krijgen in je stopweek als je die nu inlast.
    Ik zie er geen voordeel in om nu te stoppen.
    Maar als je dat wilt kan dat natuurlijk. Maar dan wel pas als je de nieuwe pil 7 dagen hebt geslikt.

Reageren
Reageer op: doorbraakbloeding en overstap naar andere pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.