Zoeken Vraag het forum

Mirena spiraaltje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ginny

hallo,

Ik heb nu al ongeveer 9 maanden een mirena-spiraaltje, maar ik heb er nog steeds heel erg last van. Zo heb ik bijvoorbeeld veel buikkrampen en steken, en bloed nog elke dag. als het 3 dagen in de maand zijn dat ik schoon ben is het veel. Mijn menstruatie (wat nog steeds doorgaat) is veel heftiger en pijnlijker dan voor mijn spiraaltje.

Nu heb ik een spiraaltje genomen omdat ik helemaal van mijn menstruatie af wilde, en natuurlijk als anticonceptie.

Mijn vraag is; Moet ik gewoon nog afwachten, en zal het bloeden, en het menstrueren vanzelf verdwijnen? Zo niet, is hier iets voor om dit te behelpen (zoiets als een hormoonkuur)? Is er misschien iets anders waardoor ik van mijn menstruatie af kan zijn?

Alvast bedankt,

Groetjes Ginny

4 reacties
    Reageren
    Ginny

Hoi,

Ik ben nu zelf naar de gyneacoloog gegaan, het bleek dat de mirena al die tijd verkeerd zat, in de baarmoedermond ipv baarmoeder zelf. Hij is er meteen uitgehaal en gelijk een nieuwe geplaatst.
    Ik vind het wel jammer dat niemand heeft gereageerd in deze tussentijd.
    Dacht dat dit forum toch wel regelmatig werd gecheckd door personen die hier toch wel het een en ander van af weten.

Groeten Ginny

Reageren
    Irina

Hoi Ginny,

Zelfde problemen als jij had. Ik heb 8,5 (!) jaar een mirena gehad en vanaf dag 1 geen enkele bloeding of menstruatieklachten gehad. Aangezien hij al zo (te) lang zat en ik klachten kreeg (urineweginfectie, candida) moest hij worden verwijdert. Sinds 3 weken nieuwe mirena en ben elke dag aan het vloeien (niet extreem veel maar wel elke dag)en heb buikpijn (zeurend niet heel erg) Eergisteren voor het eerst gevreeen (ik durfde niet eerder omdat ik buikklachten had) en gisterochtend bij het plassen hele plukken weefsel met bloed echt wel van zo’n 3 cm. Nu net weer geplast en ik voel iets raars bij het afvegen en zie iets wat erg lijkt op een half vergaan touwtje…lijkt wel een beetje op droog gras. Gellof me als ik zeg dat ik in deze temperaturen niet in de buitenlucht vrij ;-)dus wat dat nu weer is????

Vreemd verhaal he? Vervelende is dat mijn controle pas 20 maart is. Zal ik bellen?

Reageren
    Ginny

Hoi Irina,

Ik heb nu weer 2 maanden geleden opnieuw de mirena laten plaatsen. Ik heb er veel last van gehad (elke dag bloed, buikkramp elke dag, voelt voor mij als de dag vóór mijn menstruatie) maar sinds ongeveer 3 weken merk ik er helemaal niets meer van.

Het is mogelijk dat het bij jou ook hetzelfde is als ik heb gehad de vorige keer. Misschien zit dus je spiraaltje verkeerd. Het kan in de baarmoederhals zitten maar ik heb ook wel eens op internet gelezen dat het ook perforatie vd baarmoeder kan zijn.
    Denk dat het niet onverstandig is om toch maar eventjes te bellen naar de polikliniek vd gyneacologie, zij weten misschien wel of er iets is of dat je gewoon kunt wachten tot je controle.

Groetjes Ginny

Reageren
Reageer op: Mirena spiraaltje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.