Zoeken Vraag het forum

mirena spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb ongeveer twee weken gelden een spiraal laten zetten vanwege te vaak bloedverlies. Maar sinds dat deze er in zit. Blijf ik nog elke dag wat bloedverlies te krijgen.( metname de eerste paar dagen.Ook wel veel hoofdpijn)
    Nu heb ik al ruim een week mijn menstruatie. In het begin als vanouds en nu af en toe wat, en ook veel stolsels.
    Is dit normaal?? Ik moet over 3 maanden terug, kan ik het even afwachten.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch niet zo vreemd. Kijk het nog even een paar dagen aan

Reageren
    Anoniem

Ja dat ga ik ook zeker wel doen.Maar ik had gehoopt dat het nu wat minder zou worden, dan voorheen.Ik heb nog geen dag zonder bloedverlies gehad namelijk. Maar het is ook slijmeriger.( lijkt het)Wat ik wel verwacht had.
    Maar ik verwacht het misschien te snel.

Reageren
    John (moderator)

Bij een spiraal kan het zo zijn, dart de menstruaties helemaal uitblijven, maar dat kan dan toch best nog een tijd duren. Soms wel een jaar voordat dat effect optreedt.

Reageren
    Anoniem

maar ik had nog een vraag:
    Ik het bij iedere spiraal zo, dat je hem kunt voelen. Of ligt het er ook aan hoe de baarmoeder ligt.
    Misschien rare vragen, Maar ik voel namelijk niets zitten.

Reageren
    John (moderator)

De spiraal kun je niet voelen als het goed is. Wat je wel in de vagina zou kunnen voelen zij de draadjes

Reageren
    Anoniem

ja dat bedoel ik ook. Maar dat voel ik ook niet. Terwijl dat wel in de beschrijving van de mirena spiraal staat.Moet ik dat melden bij de arts.
    Sorry, voor de andere reactie. Maar ik zie nu wel je antwoord.

Reageren
    John (moderator)

Als je de draadjes niet voelt, moet je inderdaad even naar de huisarts gaan

Reageren
    Sam

hoi
    ik had ook een aantal weken pijn en bloedverlies, als het te dragen is,
    zou ik het nog een weekje afwachten.
    had hem om dezelfde redenen, na een aantal weken nooit 1 druppel bloed meer gezien.
    even volhouden. de moeite meer dan waard.
    sterkte

Reageren
    Anoniem

oké,
    Ik ga het proberen vol te houden. Maar ik had gewoon niet verwacht dat je ruim 3 weken nog bloedverlies zal houden, en veel pijn in onderbuik met name rechts.
    Hoelang heeft het bij jou geduurd dan?

Reageren
    Anoniem

Die buikpijn en bloedverlies is vrij normaal. Dit kan een tijd duren voorsat het weg is. Je lichaam moet wenne aan een ‘vreemd’ ding in je. Wat betreft de draadjes van het spiraaltje.. het kan zijn dat de dokter ze kort geknipt heeft en dan voel je hem ook niet altijd. De draadjes gaan na een tijdje ‘vormen’ en gaan een zich nestelen bij je baarmoedermond.

Reageren
Reageer op: mirena spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.