- Lena9 oktober 2017 om 20:52
Hallo,
ik heb nu sinds twee weken een Mirena Spiraal. Sinds het plaatsen van de spiraal heb ik last van ernstige krampen in mijn onderbuik en bloedverlies. Nu heb ik de spiraal juist genomen om van de extreme pijn af te komen dus ik ben geen mietje, maar twee weken lang krampen waar je u tegen zegt is een beetje teveel van het goede. Is dit normaal? Of is het handig als ik even langs de dokter ga?
Groetjes,
Lena
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 oktober 2017 om 21:11Maak toch beter even een afspraak bij de huisarts
ReagerenCatootje10 oktober 2017 om 16:16In geval van menstruatiepijnen zijn er wel gezondere methoden om dat te verminderen. Allereerst zorgen voor volwaardige voeding, dus zo min mogelijk geraffineerde producten. Verder zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel stabieler, wat beter is voor hormonen en neurotransmitters.
Verder kunnen allerlei stoffen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B C D en E, lysine, gammalinoleenzuur en omega 3. Ben zelf mede door een flinke dosis vitamine D van mijn pijnen afgekomen. Daarnaast zijn er wel kruiden die kunnen helpen.
Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen. Zorgt onder andere ook voor een lichtere en kortere bloeding. Weet niet wat het zou doen voor de pijn. Hormonale anticonceptie bevordert oestrogeendominantie en onttrekt allerlei stoffen aan je lichaam, zoals zink, ijzer, vitamine b en magnesium. Op de langere duur kan dat weer zorgen voor andere problemen.
Reageren