- Anoniem23 januari 2026 om 18:06
Ik heb ellaone gebruikt na ‘onveilig’ voorspel, ben bang dat ik in aanraking ben gekomen met voorvocht dus heb voor de zekerheid na 16uur ellaone genomen. Hij is niet klaargekomen of bij me naar binnen geweest maar aangezien ik op het hoogtepunt van mijn vruchtbaarheid bleek te zitten volgens mijn menstruatieapp dit voor de zekerheid toch gedaan, omdat ik niet kan uitsluiten dat er voorvocht in mij is gekomen.
Na 2 dagen had ik een wat onrustigere huid, was ik wat somberder en nu 12 dagen verder trekkende eileiders en voel ik me helemaal niet mezelf. Als ik het lees lijkt op internet het heel erg op symptomen van innesteling dus de paniek is erg hoog.
Is er een grote kans dat ik zwanger ben? Ik zou morgen ongesteld moeten wlrden dus dat is spannend. Wanneer is het slim om een test te doen?2 reactiesReagerenAnoniem23 januari 2026 om 18:10O en als toevoeging: ik gebruik verder geen anticonceptie
Reageren
Peter (huisarts)
24 januari 2026 om 14:49HCG testen zijn met verschillende betrouwbaarheidsperioden op de markt: vanaf de eerste dag van de te verwachten menstruatie (sommige testen claimen enkele dagen ervoor).
Betrouwbaarheid van MA-pillen (bron Farmacotherapeutisch Kompas):
Reageren
Als noodanticonceptie is de koperspiraal (plaatsing binnen 120 uur na onbeschermde coïtus) het meest effectief met een zwangerschapskans van 0,2–1,0%. Andere opties zijn de morning-afterpil met levonorgestrel (inname binnen 72 uur) of ulipristal (inname binnen 120 uur), beiden met een zwangerschapskans van 1–2%.
(NB: Ulipristal=EllaOne)