Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten week 2

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Ik ben 1 pil vergeten in week 2 (dag 12) deze heb ik de volgende dag in de avond met dag pil 13 genomen. In week 2 las ik over het algemeen al de stopweek in omdat ik dan al last krijg van menstruatieklachten, en die worden erger naarmate ik de pil maar blijf doorslikken, en nu door die vergeten pil is het erger geworden.

Kan ik nu al veilig stoppen? Ik zit nu op dag 14. Ik heb wel vorige week seks gehad, maar de aankomende dagen niet van plan meer intiem te zijn.

3 reacties
    Reageren
    J

Sorry van de spam, dat was niet de bedoeling. Het verzenden van het bericht werkte niet.

Reageren
    Peter (huisarts)

Ik snap niet wat jouw routine is geworden?
    Maar als je een week achtereen de pil slikt is een ovulatie onwaarschijnlijk. En volgens mij zit je daar nog niet aan dus ik zou nog even doorslikken.
    Maar als jij last hebt bij doorslikken vraag ik me af of je de goede pil hebt..
    Overleg ev met je huisarts.

En over de regels bij vergeten pil:
    “Vergeten van inname van tabletten
    Direct aansluitend aan de stopweek (vanaf dag 1 ): Bij ≥ 24 uur te laat starten: de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk innemen en een condoom gebruiken totdat de pil 7 dagen aaneengesloten is ingenomen. Houd rekening met een zwangerschap als tijdens de voorgaande 5 dagen onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden; overweeg een noodanticonceptivum (zie Noodanticonceptie).

Van een vergeten tablet is sprake als deze > 12 uur te laat (> 36 uur na de laatste tablet) wordt ingenomen. Bij vergeten van één tablet vanaf dag 2 van de cyclus: deze alsnog zo snel mogelijk innemen; er gelden geen aanvullende adviezen. Volg onderstaande adviezen bij vergeten van meerdere tabletten.

Week 1 (dag 2-7): Bij ≥ 2 vergeten tabletten (≥ 60 uur na laatst ingenomen tablet): de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk innemen en een condoom gebruiken totdat de pil 7 dagen aaneengesloten is ingenomen. Houd rekening met een zwangerschap als tijdens de voorgaande 5 dagen onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden; overweeg een noodanticonceptivum (zie Noodanticonceptie).

Week 2 (dag 8-14): Bij ≥ 3 vergeten tabletten (≥ 84 uur na laatst ingenomen tablet): de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk innemen en een condoom gebruiken totdat de pil 7 dagen aaneengesloten is ingenomen.

Week 3 en vanaf dan bij continu gebruik (dag 15 en verder): Bij ≥ 2 vergeten tabletten (≥ 60 uur na laatst ingenomen tablet): laat een stopweek ingaan van max. 7 dagen vanaf de eerste vergeten tablet óf hervat de pil volgens schema (neem de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk in) en sla de stopweek over.”

Reageren
    J

Mijn routine is dat ik meestal na 2 weken een stopweek inlas. Ik heb gelezen dat je vanaf dag 14 veilig een stopweek kunt beginnen, zolang je in de 7 dagen daarvoor de pil correct hebt geslikt. Dat doe ik altijd netjes en het is altijd goed gegaan. Ik heb eerder verschillende merken gebruikt en de dosering is soms aangepast, maar niks werkt bij mij. De pil doorslikken zonder stopweek lukt ook nooit.

Maar dan ga ik nu de pil verder slikken. Moet dat dan tot de pilstrip leeg is? Of kan ik al eerder stoppen? Ik heb door de vergeten pil nu al dagen menstruatieklachten, en de menstruatie wilt niet doorzetten zolang ik de pil blijf slikken.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten week 2
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.