- E17 november 2025 om 14:27
Hoi Allemaal,
Ik was gestopt met de pil maar een leuke man leren kennen.
Ik was weer begonnen met de pil buiten de menstruatie om. Op internet gelezen dat je zeker 7 dagen beschermd seks moet hebben. Wij hebben onbeschermde seks gehad op de 10de dag dat ik de pil weer nam.
Hoe groot is de kans op zwangerschap? Ik heb wat last van een drukkend gevoel in de buik en pijnlijke borsten. Is dit een bijwerking van het weer opstarten van de pil?
Ik ben 43 jaar….
Hoop hier een bevredigend antwoord te vinden2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
17 november 2025 om 19:49Bijsluitertekst vd pil :
” Geen hormonaal anticonceptivum in de voorafgaande maand: de eerste tablet op de eerste dag van de natuurlijke cyclus innemen (d.i. op de eerste dag van de menstruatie). Eventueel op de tweede tot vijfde cyclusdag beginnen; in dat geval tijdens de eerste 7 dagen van de eerste cyclus aanvullend een condoom gebruiken.”Over bijwerkingen:
Reageren
“Vaak (1-10%): vaginitis, incl. candidiasis. Misselijkheid, buikpijn. Hoofdpijn, nervositeit, duizeligheid. Depressieve stemming, stemmingswisselingen. Gevoelige of pijnlijke borsten, dysmenorroe, amenorroe, verandering in vaginale afscheiding. Acne. Gewichtstoename.”E17 november 2025 om 20:41Bedankt voor de reactie, dat is precies wat ik zelf ook heb gezegd, dat ik op dag 10 onbeschermde seks heb gehad.
Het zouden dus ook bijwerkingen kunnen zijn van het weer starten van de pil
Reageren
Maar hoe groot is de kans op zwangerschap want ik knijp hem eerlijk gezegd een beetje wat het gevoel in buik en borst ook niet goed maakt omdat je er van alles bij gaat verzinnen.