- X29 oktober 2025 om 00:40
ik slik de pil al een paar jaar en over het algemeen meestal 2 a 3 maanden door tot een stopweek, tenzij het er tussendoor doorheen komt dan stop ik. Nu had ik afgelopen week wat last van diarree na het slikken van de pil en heb ik die keren een extra pil genomen voor de zekerheid. Nu twijfel ik alleen of ik dat alle keren heb gedaan. Wel continu gewoon op het normale tijdstip iedere dag mijn pil netjes geslikt dus wellicht 1x door diarree niet goed gewerkt. Dit was mijn eerste strip weer na de stopweek en de laatste week van deze strip. Vandaag heb ik onbeschermde seks gehad en hij is niet in mij klaargekomen maar vlak daarvoor wel en ik ben bang dat er dus zaadcellen in ‘t voorvocht zat. In combinatie met de twijfel over een enkele keer een pil die niet goed is opgenomen twijfel ik om morgenochtend een MAP te halen. Is dit nodig of maak ik mijzelf onnodig gek nu?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
29 oktober 2025 om 22:23Bijsluiter van pil:
Reageren
Week 1 (dag 2-7): Bij ≥ 2 vergeten tabletten (≥ 60 uur na laatst ingenomen tablet): de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk innemen en een condoom gebruiken totdat 7 dagen aaneengesloten een actieve tablet is ingenomen. Houd rekening met een zwangerschap als tijdens de voorgaande 5 dagen onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden; overweeg een noodanticonceptivum (zie Noodanticonceptie).