Zoeken Vraag het forum

Pil & MAP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • X

ik slik de pil al een paar jaar en over het algemeen meestal 2 a 3 maanden door tot een stopweek, tenzij het er tussendoor doorheen komt dan stop ik. Nu had ik afgelopen week wat last van diarree na het slikken van de pil en heb ik die keren een extra pil genomen voor de zekerheid. Nu twijfel ik alleen of ik dat alle keren heb gedaan. Wel continu gewoon op het normale tijdstip iedere dag mijn pil netjes geslikt dus wellicht 1x door diarree niet goed gewerkt. Dit was mijn eerste strip weer na de stopweek en de laatste week van deze strip. Vandaag heb ik onbeschermde seks gehad en hij is niet in mij klaargekomen maar vlak daarvoor wel en ik ben bang dat er dus zaadcellen in ‘t voorvocht zat. In combinatie met de twijfel over een enkele keer een pil die niet goed is opgenomen twijfel ik om morgenochtend een MAP te halen. Is dit nodig of maak ik mijzelf onnodig gek nu?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Bijsluiter van pil:
    Week 1 (dag 2-7): Bij ≥ 2 vergeten tabletten (≥ 60 uur na laatst ingenomen tablet): de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk innemen en een condoom gebruiken totdat 7 dagen aaneengesloten een actieve tablet is ingenomen. Houd rekening met een zwangerschap als tijdens de voorgaande 5 dagen onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden; overweeg een noodanticonceptivum (zie Noodanticonceptie).

Reageren
Reageer op: Pil & MAP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.