- Anoniem16 juli 2024 om 19:59
Hallo,
Ik slik de pil al zo’n 6 jaar, meestal 2 maanden door, soms 3 maanden. Nu zat ik ongeveer halverwege de tweede strip en heb ik een stopweek ingelast ivm kleine doorbraakbloeding en aankomende vakantie. Zondag heb ik m’n laatste pil geslikt en vandaag (dinsdag) onveilige seks gehad. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gewoon beschermd ben omdat je (zover ik weet) in de stopweek altijd gewoon beschermd bent. Maar nu ga ik toch twijfelen omdat ik 1,5 strip doorgeslikt heb. Die 1,5 strip overigens wel elke dag netjes om dezelfde tijd genomen. Kan iemand mij wat wijzer maken?6 reactiesReagerenSuus16 juli 2024 om 20:57In de bijsluiter kun je terug vinden dat je bij correct pilgebruik ook in de stopweek gewoon beschermd bent
ReagerenAnoniem16 juli 2024 om 21:14Dat weet ik, ik lees op internet alleen verschillende berichten over hoe dat zit als je de pil (iets) langer doorgeslikt hebt dan 1 strip. Vandaar mijn verwarring en vraag voor de zekerheid. Maar als ik het goed begrijp, ben ik dus gewoon beschermd ook deze week…. Bedankt voor de reactie in ieder geval
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2024 om 21:58Als je de pil doorslikt ben je gewoon beschermd
ReagerenAnoniem16 juli 2024 om 22:00Sorry voor deze misschien domme reactie, maar bedoel je dat als ik m nu weer doorslik of ben ik nu beschermd omdat ik ‘m 1,5 strip heb doorgeslikt en kan ik de stopweek afmaken zonder verdere maatregelen?
ReagerenSuus16 juli 2024 om 22:05Ja dat kan idd
ReagerenAnoniem16 juli 2024 om 22:13Top, dankjewel voor de reacties!
Reageren