Zoeken Vraag het forum

Pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo allemaal,

Ik ben in de derde week van m’n pilstrip twee pillen vergeten nemen. Na die twee dagen heb ik nog één pil genomen (ik weet niet meer goed waarom), ben erna meteen gestopt en stopweek ingelast. Ik ben gewoon ongesteld geworden, alles normaal. Behalve dat ik dus de drie laatste pillen (die twee dagen + nog ééntje) niet heb genomen en m’n pilvrije week vroeger ben begonnen dan anders.
    Mijn stopweek heeft exact 7 dagen geduurd (langer maakt het onveilig, dat weet ik) en ben erna meteen begonnen met een nieuwe strip dus.
    Ik zit nu aan de 5e dag van m’n nieuwe strip. Ben ik nu veilig? Ik heb in de gehele tijd geen seks gehad, maar mijn cyclus is dus een paar dagen vervroegd. (niet dat dat mij heel hard stoort)

Thx

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Na die twee dagen heb ik nog één pil genomen (ik weet niet meer goed waarom)[/quote] Dit had je dus niet moeten doen. Ofwel meteen een stopweek inlassen als je ontdekt dat je pillen bent vergeten of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip.

De pil is pas weer betrouwbaar als je 7 dagen achtereenvolgens hebt geslikt.

Reageren
Reageer op: Pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.