- Miep27 september 2025 om 20:28
Hallo,
Ik ben 25 jaar en gebruik al 8 jaar de pil. Sinds ongeveer een jaar merk ik dat ik aan het einde van mijn pilstrip (laatste dag of eerste dag van de stopweek) één avond flinke buikkrampen heb. Daarna trekt het weer weg. Mijn menstruatie begint meestal pas op dag 4 van de stopweek en verloopt verder normaal.Verder heb ik geen rare klachten of tussentijdse bloedingen.
Mijn vraag is, is dit normaal? Wat kan het zijn of moet ik me zorgen maken.2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
28 september 2025 om 18:08Lijkt mij dat je reageert op de hormoonwisseling. Als alles verder normaal verloopt zou ik me geen zorgen maken.
ReagerenMiep30 september 2025 om 09:58Dank je wel! Ik heb verder geen ander verloop dan normaal of andere alarmerende klachten. Echter, wel iets anders misschien. Maar zo tegen het einde van me menstruatie (tijdens stopweek) bemerk ik laatste maanden wel wat afscheiding (waar nog bloed in zit) die dan niet zo fris ruikt. Zodra het voorbij is zeg maar tussen me menstruaties door is me afscheiding weer normaal en geen geur.
Reageren