Zoeken Vraag het forum

Anticonceptiepil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kels

Beste alle,

Ik slik al minimaal 10 jaar de anticonceptiepil, voorheen altijd van Mylan, nu worden deze niet meer geleverd en ben ik sinds 4 a 5 maanden over naar eugia omdat die wel worden vergoed, maar ik heb nu steeds tussentijdse bloedingen (niet 1x steeds een beetje maar gewoon 2-3 dagen) als ik dan stop met de pil om een stop week in te lassen gaat de doorbraak bloeding weg heb ik een paar dagen niks en dan komt mijn ongesteldheid door.

Iemand die ik ken is ook precies van Mylan naar Eugia over gestapt (al een maand eerder dan ik) en heeft het ook.

Bij de apotheek is hier niks over bekend.
    Ik kan overstappen naar merknaam Focus.

Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring met het merknaam Eugia?

6 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Nog los van de mogelijkheid dat je inderdaad een andere opname kunt hebben van dezelfde stof, door een ander merk pil, kan het bij langdurig pilgebruik gebeuren dat het baarmoederslijmvlies steeds dunnen wordt, en dan op een gegeven moment doorbreekt. Dat kan dus ook bij jaren doorgaan met dezelfde pil. een optie is dan tijdelijk (2-3 mnd) een iets sterkere te gebruiken, bv een 35 ug pil. (ervan uitgaande dat je een 20 of 30 ug pil hebt).
    Verder is het altijd een zaak van uitproberen met andere merken.

Reageren
    Roos

Ik ben sinds 3 dagen overgestapt van de Mylan naar Eugia en ervaar nu opeens ook klachten. Ik weet niet of het al zo snel kan maar ik kan het nergens anders aan relateren. Na de 2e pil had ik eenmalig heel licht bloedverlies (dag 9 van de strip) en ontzettende buikpijn, krampen en steken, met een wat opgeblazen buik. Verder ben ik niet ziek en geen koorts dus ik ben ook bang dat het door de pil komt.

Reageren
    Kels

Wat ik las is dat je aan het begin echt wel moet wennen aan een pil, het kon volgens mij 3 maanden duren, dus probeer het nog wat tijd te geven!

Reageren
    Alina

Toevallig! Ik heb ook jaren de anticonceptie van Mylan geslikt, nooit problemen mee gehad. Sinds kort bij de apotheek ineens de Eugia gekregen (zonder enige communicatie). Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik ga er nu mee beginnen, zal laten weten of ik hier ook bijwerkingen van krijg.

Reageren
    Nouschka

Opvallend, ik ook! Gebruikte altijd Mylan, sinds 10 februari heb ik Eugia en ik ben nu al zo’n drie weken licht ongesteld.

Reageren
    Blair

Weet iemand waar ik wel de Mylan pil nog kan halen? Want ik heb precies hetzelfde als jullie.

Reageren
Reageer op: Anticonceptiepil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.