Zoeken Vraag het forum

Pil week 3 van eerste strip vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo!

Ik ben na een half jaar gestopt te zijn weer begonnen met de pil. Momenteel zit ik in mijn eerste strip en ik ben in de 3e week 1 pil vergeten (die van gisteravond). Ik heb hem nu alsnog met mijn pil voor vandaag ingenomen. Kan ik nu gewoon seks hebben zonder condoom of raak ik zwanger?

7 reacties
    Reageren
    Suus

Even je bijsluiter lezen.

Staat precies in wat je bij een vergeten pil moet doen

Reageren
    Anoniem

Die ben ik kwijt anders vraag ik het niet…

Reageren
    Suus

Je kunt wel online een forum vinden, dan moet dat met de bijsluiter toch ook lukken😉

Reageren
    Anoniem

Nogmaals. Ben de verpakking en alles kwijt. Ik vraag het hier om antwoord te krijgen, niet voor zulke reacties als die van jou?

Reageren
    Suus

Je hebt toch een strip pillen?
    Dan kun je online zo de gebruiksaanwijzing opzoeken.
    Het is tegenwoordig blijkbaar gewoon een stuk gemakszucht van mensen dat iemand anders dan maar even op moet zoeken hoe jou pil werkt.
    Op een simpel te vinden site als Thuisarts.nl kun je het al vinden wat je moet doen als een pil vergeet.
    In de tijd dat je hier je vraag stelde, had je ook zelf het antwoord kunnen vinden.

Reageren
    Suus

Te vinden op Thuisarts.nl:Wanneer bellen

Bel je huisarts voor advies als je:

de adviezen gelezen hebt en nog vragen hebt

de pil vergeet in de eerste maand waarin je de pil slikt (en zonder condoom seks hebt gehad)

al eerder in dezelfde pilstrip één of meer pillen bent vergeten

onbeschermd seks hebt gehad en advies wil over de morning-afterpil of een spiraal

al vaker de pil vergeten bent en misschien een ander voorbehoedmiddel wil kiezen

onbedoeld zwanger bent en daarover wilt praten

Bel dus je huisarts om advies als je na de vergeten pil seks hebt gehad, aangezien je schrijft dat dit je eerste strip is, is er kans dat je zwanger bent geraakt bij seks zonder aanvullende bescherming. Heb je nog geen seks gehad , maar wil je dat gaan doen, gebruik dan een condoom.

Reageren
    John (moderator)

Nee. Behalve als je zonder stopweek doorgaat met de nieuwe strip.
    Maar dat is ook in de bijsluiter van de pil te lezen.

Reageren
Reageer op: Pil week 3 van eerste strip vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.