- Anoniem16 oktober 2023 om 23:09
Hallo!
Ik ben na een half jaar gestopt te zijn weer begonnen met de pil. Momenteel zit ik in mijn eerste strip en ik ben in de 3e week 1 pil vergeten (die van gisteravond). Ik heb hem nu alsnog met mijn pil voor vandaag ingenomen. Kan ik nu gewoon seks hebben zonder condoom of raak ik zwanger?
7 reactiesReagerenSuus17 oktober 2023 om 08:43Anoniem17 oktober 2023 om 10:13Die ben ik kwijt anders vraag ik het niet…
ReagerenSuus17 oktober 2023 om 10:55Je kunt wel online een forum vinden, dan moet dat met de bijsluiter toch ook lukken😉
ReagerenAnoniem17 oktober 2023 om 12:41Nogmaals. Ben de verpakking en alles kwijt. Ik vraag het hier om antwoord te krijgen, niet voor zulke reacties als die van jou?
ReagerenSuus17 oktober 2023 om 13:13Je hebt toch een strip pillen?
Reageren
Dan kun je online zo de gebruiksaanwijzing opzoeken.
Het is tegenwoordig blijkbaar gewoon een stuk gemakszucht van mensen dat iemand anders dan maar even op moet zoeken hoe jou pil werkt.
Op een simpel te vinden site als Thuisarts.nl kun je het al vinden wat je moet doen als een pil vergeet.
In de tijd dat je hier je vraag stelde, had je ook zelf het antwoord kunnen vinden.Suus17 oktober 2023 om 13:23Te vinden op Thuisarts.nl:Wanneer bellen
Bel je huisarts voor advies als je:
de adviezen gelezen hebt en nog vragen hebt
de pil vergeet in de eerste maand waarin je de pil slikt (en zonder condoom seks hebt gehad)
al eerder in dezelfde pilstrip één of meer pillen bent vergeten
onbeschermd seks hebt gehad en advies wil over de morning-afterpil of een spiraal
al vaker de pil vergeten bent en misschien een ander voorbehoedmiddel wil kiezen
onbedoeld zwanger bent en daarover wilt praten
Bel dus je huisarts om advies als je na de vergeten pil seks hebt gehad, aangezien je schrijft dat dit je eerste strip is, is er kans dat je zwanger bent geraakt bij seks zonder aanvullende bescherming. Heb je nog geen seks gehad , maar wil je dat gaan doen, gebruik dan een condoom.
ReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2023 om 22:42Nee. Behalve als je zonder stopweek doorgaat met de nieuwe strip.
Reageren
Maar dat is ook in de bijsluiter van de pil te lezen.