Zoeken Vraag het forum

Pil en diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Een keer diarree, als dat niet binnen 4 uur na het innemen van de pil is, is niet erg. Als je 3 dagen of meer alleen maar diarree hebt kan dat invloed hebben op d opname in d darmen. En dus ook op de werking van de pil

Lola

Dus de werking was toen bij mij verminderd?

Reageren
    John (moderator)

Ja, maar dat had ik geschreven

Reageren
    Lola

Ik vind het maar raar dat ze dit soort dingen ons nooit op school leren…

ik ben nu toevallig een heel voorzichtige op het vlak van seks en ik en mijn vriend gebruiken naast de pil ook altijd een condoom.

maar ik kan me voorstellen dzt velen dit niet weten en denken dat ze veilig zijn terwijl het niet zo is.

Reageren
    John (moderator)

Het is toch vooral en kwestie van de bijsluiter lezen. Daar is de school niet voor

Reageren
    Lola

Net nog eens mijn bijsluiter gecheckt ook zl heb ik deze al meerdere keren goed doorgelezen.
    er staan enkel in ‘bij diarree of braken binnen de 3 à 4 uur: neem een nieuwe pil wanneer het braken en de diarre gestopt is’

niets over meerdere dagen aan een stuk ookal is het meer als 4 uur geleden is.

Reageren
    Lola

Ik neem trouwens Noranelle 20, staat niets van in de bijsluiter zoals ik net zei.

Reageren
    Ano

Hi

Even een vraagje, ik was bezig aan de 7 dagen na de 3 dagen diarree mijn pil goed te slikken om weer beschermd te zijn. Nu heb ik vandaag voor het innemen van de pil diarree gehad maar niet zoals water. Dit was normaal ook de laatste dag van de 7 dagen goed slikken en dan zou ik vanaf morgen weer veilig moeten geweest zijn. Nu is mijn vraag of die diarree van vandaag kwaad kan omdat het voor het innemen van de pil was? Of Moet ik dan vanaf vandaag terug 7 dagen goed innemen tellen voor de pil terug veilig is?

Reageren
    Suus

Er is al meerdere keren geschreven dat diarree binnen 4 uur na inname invloed heeft op de werking van de pil. Was het binnen 4 uur,had je een reserve pil moeten nemen. Was het na 4 uur,is er niks aan de hand……

Reageren
    Ano

Hi suus

Dus de regels voor diarree zijn hetzelfde in de situatie als je 7 dagen goed moet slikken na eerdere diarree?

Reageren
Reageer op: Pil en diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.