Zoeken Vraag het forum

Pil diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pipa

Beste

Ik kom net van de dokter en die zei dat het een voedselvergiftiging was en ik enterol moet innemen. het is nu dinsdagmorgend en ik heb vanaf zondagavond Waterdunne diarree. Heb zondagavond ook moeten overgeven. Maar dit was nooit in de 4uur na het innemen van mijn pil.

Nu is het wel dat ik altijd 2 strips van mijn pil drosana20 neem en dan een stopweek.
    Nu zit ik dus in het midden van mijn 2e strip.

Heeft nu deze diarree en medicatie inname een invloed op mijn pil en de werking ervan? 🤒

14 reacties
    Reageren
    Suus

Meerdere dagen diarree kan idd invloed op de betrouwbaarheid van de pil hebben.
    Je bent veilig als je 7 dagen aaneengesloten geslikt hebt, zonder diarree of overgeven.

Dit had je trouwens ook gelijk even aan je huisarts kunnen vragen of in de bijsluiter terug kunnen vinden.

Reageren
    John (moderator)

Als je meerdere dagen achter elkaar overgeeft en/of diarree hebt kan dat invloed hebben. Ik zou aanraden om nu een stopweek te starten

Reageren
    Pipa

Beste

Ik lees nu net uw antwoord en heb deze morgend donderdag dus nog steeds Waterdunne diarree is dan ook als ik vanaf vandaag mijn stopweek start?

Groetjes en danku voor het antwoord

Reageren
    Suus

Dat kun je idd doen, maar dan ben je pas na 7 dagen slikken na de stopweek weer beschermd, aangezien je pil nu al niet meer veilig is door de aanhoudende diarree de afgelopen week.

Reageren
    Pipa

Ik ben volgende week eigenlijk op vakantie wy vertrekken dinsdag dus is het dan beter dat ik ze gewoon doordoe nu en mijn stopweek dan niet start nu.
    Het is vanaf nu wel al wat beter qua dikte van mijn ontlasting.
    En dan kan “het”‘ wel op vakantie als ik dan vanaf nu geen Waterdunne diarree meer heb. Ben ik juist als ik het zo zeg? X

Reageren
    Suus

Je kunt wel doorslikken, maar hebt dan kans op een doorbraakbloeding.
    Beschermd ben je sowieso niet, door de aanhoudende diarree.
    Pas als je 7 dagen aaneengesloten hebt geslikt zonder diarree of overgeven, is de pil weer betrouwbaar.
    Dus als je vakantie na die 7 dagen is, zou dat idd kunnen

Reageren
    Pipa

Beste

En als ik nu geen doorbraakbloeding krijg is de kans dan wat groter dat mijn pil toch wat effect gehad heeft?

Groetjes

Reageren
    Suus

Daar is geen antwoord op te geven en dat risico zou ik ook absoluut niet nemen, tenzij je het niet erg zou vinden om zwanger te raken op dit moment.

Reageren
    John (moderator)

Het heeft met de doorbraakbloeding niks te maken. Door de aanhoudende diarree ben je NIET meer beschermd door de pil Dat ben je pas weer als je de pil na de stopweek 7 dagen achter elkaar hebt geslikt
    Dat antwoord was al gegeven, dus het heeft geen zin om andere mogelijke scenario’s te gaan bedenken. Aan dat gegeven verandert namelijk niets. Gebruik dan dus condooms

Reageren
    Pipa

Mag ik dan zoals ik altijd doe die stopweek 5 dagen maken of ook niet?

Groet

Reageren
    John (moderator)

Je moet de pil gebruiken zoals het in de bijsluiter is aangegeven

Reageren
    Pipa

Ok 🙂 en ik wou gewoon nog even vragen waarom is het dan het beste om een stopweek in te lassen dan nu gewoon door te blijven slikken?

Sorry vroeg het me af 🙂

Reageren
    John (moderator)

Omdat je niet beschermd bent als je gen stopweek houdt en een bloeding hebt gehad

Reageren
    Pipa

Ok
    Super bedankt voor de antwoorden.

Groetjes en fijne avond verder

Reageren
Reageer op: Pil diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.