Zoeken Vraag het forum

Pil en diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eline

Week 1 maar ik heb wel 2 extra pillen genomen

Suus

En die extra pillen zijn er ook binnen 4 uur weer uitgekomen omdat je diarree had?

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil  vergeet in de eerste week van de strip, of als er meer dan 12 uur tussen 2 werkende pillen zitten, ben je  niet meer beschermd en als je 3 dagen vooraf nog onbeschermde seks hebt gehad, kan dat een risico zijn. Ik had gezegd: bel de huisarts!

Als je eigen huisarts met vakantie is, dan is er ALTIJD een vervangende huisarts beschikbaar.

De ella-one(map) kan tot 120 na de seks genomen worden. Maar daar is het te laat voor.

Neem dus contact op met de vervangende huisarts of gewoon een andere huisarts in de buurt

Reageren
    eline

Maar John het zit zo
    ik had dinsdag men pil genomen op het gebruikelijke uur(23h), 3uur nadien had ik diarree maar die was gewoon papperig, ik nam een extra pil omdat ik niet gerust was. Deze pil kwam er na een uurtje weer uit en toen was het echt waterdun diarree. Daarna heb ik om 8u ochtends nog een extra (3de) pil genomen. En na die van 8h ochtends heb ik geen diarree meer gehad dus die is er ook niet uitgekomen en er zat ook niet meer dan 12uur tussen.. Ben ik dan wel beschermd.

Reageren
    eline

enkel de eerste en tweede pil de 3de extra pil niet

Reageren
    John (moderator)
    eline

Oke, dus een MAP is niet nodig en ik was wel beschermd voor de seks van zondag? ik moet me geen zorgen meer maken dan? ookaal had ik 3 pillen genomen dinsdag want ik ben nogal verstrooid aangezien ik aan het panikeren was mijn excuses john.

Reageren
    Suus

Een map is sowieso al te laat.

Zoals je het nu uitlegt, was je beschermd

Reageren
    John (moderator)

Nee niet nodig en dat zou nu sowieso veel te laat zijn

Reageren
    Eline

Danku dus 1x 3pillel op 24h doed niks aan de bescherming van de pil dan? En moet ik ni nog extra bescherming doen komende 7 dagen?

Reageren
    John (moderator)

Ben er nou wel een beetje klaar mee.. je weet niet van ophouden. Je was beschermd, maar dat is volgens mij al 4 x geschreven

Reageren
    John (moderator)

Je was en bent dus beschermd

Reageren
Reageer op: Pil en diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.