Zoeken Vraag het forum

Condoom + spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wolverhampton

Beste Dokter(s)

Ik heb 2 weken terug seks gehad met een vrouw en ze heeft een spiraal (3 jaar geleden vervangen) en ik droeg netjes een condoom. Wel had ik het vermoeden dat die gescheurd was doordat die leek te lekken, toen heb ik de condoom van buiten (waarmee die dus de vagina in gaat) schoon gemaakt en water erin gedaan en daar lekte die niet. Nu is ze nog steeds niet ongesteld geworden en ik vind het best stressvol, we hebben het zo veilig mogelijk gedaan..maar haar ongesteldheid laat nog op zich wachten..ze heeft trouwens een spiraal zonder hormonen..moet ik me druk maken?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat is niet zo raar als ze een spiraal heeft. Menstruaties kunnen uitblijven door de spiraal

Reageren
    Wolverhampton Wonderes

Met hormonen wel ja maar zonder hormonen weet ik niet..de kans is toch echt heeel klein op een zwangerschap lijkt mij?

Ja dat weet ik, maar is dat ook zo bij een spiraal zonder hormonen? En de kans is toch sowieso echt nihil tot niet dat er zwangerschap uit komt? Veiliger kan niet..

Reageren
    John (moderator)

Een koperspiraal is minder betrouwbaar. Maar ja, jullie hadden ook een condoom gebruikt. Dat is een zwangerschap toch wel zeer onwaarschijnlijk

Reageren
    Wolverhampton

Veel minder betrouwbaar of? Ik lees juist dat bij koperspiraal de kans op zwangerschap 0,8% is, ja maar stel voor dat de condoom wel gescheurd zou zijn. Dan nog zijn we heel safe toch?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.
    Ik schreef dat de koperspiraal minder betrouwbaar is. percentages heb ik daar niet van

Reageren
    Wolverhampton

Oké bedankt, ik hoef me dus echt geen zorgen te maken?

Reageren
    Wolverhampton

Merk je het trouwens als de condoom gescheurd is? Heb het nooit gehad namelijk

Reageren
    John (moderator)

Een gescheurd condoom gaat niet ongemerkt voorbij. Je hebt notabene de condoom getest met water…

Reageren
    Wolverhampton

Nja zo lijkt die me niet gescheurd..er was wel vocht aan de buitenkant eerst en toen drupte die wel, toen heb ik de condoom van buiten schoon gemaakt en water in gedaan en toen was dit het resultaat, datgene wat eerder drupte zou dan vagina vocht moeten zijn dan toch?

Reageren
    John (moderator)

Als een condoom scheurt, dan hangt die aan flarden aan je pieleman. En als er een gaatje in zit, kun je die niet vullen met water zonder dat die lekt.

Reageren
Reageer op: Condoom + spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.