Zoeken Vraag het forum

Spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik heb eind januari een kyleena spiraal laten plaatsen. Ik ben ondertussen vier maand samen met men vriend, en we hebben altijd met condoom seks gehad buiten deze week hebben we het een paar keer zonder condoom gedaan. Ik heb een beetje bang dat het spiraal niet zou werken want ik heb het nog maar een paar maanden, al denk ik dat ik me niet echt zorgen hoef te maken? De gynaecoloog had na het plaatsen het spiraal bekeken op de echo en ze zei toen dat het perfect lag. Ik moest geen Nacontrole doen. Ik heb eigenlijk geen last van men spiraal buiten wat tussentijds bruinverlies maar dit zou normaal zijn in het begin. Ik heb alleen nu de laatste dagen wat buikpijn, is dit dan van de stress?

8 reacties
    Reageren
    Suus

Dat zal dan van de stress zijn

Reageren
    Anoniem

Update van vorige bericht. Ik heb sinds deze week denk ik ook enorme last van men borsten. Normaal heb ik dit twee weken voor men regels komen maar aangezien ik het spiraal heb weet ik niet wanneer men regels gaan komen. Ik kan ook de draadjes niet voelen (heb deze nog nooit gevoeld gehad) van men spiraal maar verder heb ik geen klachten.

Reageren
    Anoniem

Hoi, Vraagje, Mag ik misschien via insta of tiktok hierover met jou verder praten? Ik laat binnenkort ook een spiraal plaatsen

Reageren
    Anoniem

ik heb nu een week ofz beetje lichte krampen in men onderbuik, soms aan de zijkant.. ik heb ook al twee weken last van pijnlijke borsten (dit had ik trouwens ook als ik men regels vroeger moest krijgen.. een week ervoor en een week tijdens) Zou het misschien kunnen dat dit een gevoel is alsof ik men regels zou moeten krijgen? Want dat is normaal gezien rond deze periode. Ik heb de draadjes nooit gevoeld gehad na het plaatsen en men vriend ook niet. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen. Want ik heb wel seks gehad zonder condoom. ik heb wel geen bloedverlies of spotting. Voorbije maanden had ik dit wel.

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar de huisarts kunnen gaan en de klachten bespreken.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik heb vorige week dinsdag iets homeopathisch gaan halen bij mijn dokter voor mijn stemmingswisselingen. Zelf weet ik nu niet of hier sint janskruid in zat of niet. Ik heb wel van donderdag tot gisteren seks gehad zonder condoom en heb beetje bang of ik wel een condoom moest gebruiken (omdat ik er nu pas verder over na denk).. ik heb 21 of 22 mei wat bloedverlies (eerder licht bruinverlies) gehad want ik kan mijn cyclus niet meer volgen door het spiraal. ik dacht dat enkel de pil hiervan invloed kan hebben en niet het spiraal.

Reageren
    Anoniem

het bloedverlies duurde tot woensdag.. nadien geen bloedverlies meer gehad tot vandaag terug een beetje

Reageren
    John (moderator)

Ja, Sint-Janskruid kan invloed hebben op de werking van hormonale anticonceptie, waaronder de anticonceptiepil, nuvaring, anticonceptiepleister en implantatiestaafje. Het kruid versnelt de afbraak van hormonen in de lever, waardoor de betrouwbaarheid van deze anticonceptiemethoden verminderd kan worden. Dit effect kan tot vier weken na het stoppen met Sint-Janskruid aanhouden.
    Voor de hormonale spiraal (zoals de Mirena of Kyleena) is het risico minder duidelijk, maar sommige experts raden aan om voorzichtig te zijn en eventueel een extra anticonceptiemethode te gebruiken.
    Je zou in de bijsluiter van het middel kunnen kijken wat de bestanddelen zijn of dat even navragen bij de huisarts of apotheek

Reageren
Reageer op: Spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.