- An16 oktober 2022 om 01:57
2 weken terug ben ik twee pillen in week 3 vergeten (heb ze wel alsnog genomen, maar meer dan 12u te laat). Ik ben erna meteen doorgegaan met een nieuwe strip. Wel heb ik een paar dagen erna seks gehad zonder condoom. Ik heb hierna wel de morning after pil geslikt maar die is zo klein dat ik bijna twijfel of ik hem echt heb doorgeslikt😂 Zou er ergens een kans kunnen bestaan dat ik zwanger ben? (Mocht ik de morning after pil dus niet echt hebben doorgeslikt). Ik heb verder geen symptomen ofzo, maar het is ook pas 2 weken geleden.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2022 om 16:54Die morning after pil was dus niet nodig geweest. Als je pillen vergeet in de derde week moet je ofwel meteen een stopweek starten of dus zonder stopweek doorgaan met een nieuwe strip. Je bent dan gewoon beschermd. De bijsluiter leen kan soms erg handig zijn…
Reageren
Je hebt dus nu de MAP gebruikt. De strip nou gewoon verder afmaken en er rekening mee houden dat je dus niet meer beschermd bent tot na de volgende stopweekAn16 oktober 2022 om 20:55Dank voor het antwoord! De bijsluiter was niet helemaal duidelijk over het vergeten van 2 pillen (ipv 1). En op internet stond op de ene site dat je 7 dagen lang een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken en andere sites zeggen van niet.
Reageren