- Frederique28 september 2022 om 07:54
Hallo, ik heb drie weken geleden mijn pil uitgekotst 2,5 uur na het innemen. Ik was op dat moment op vakantie en had geen reservestrip bij. Ik heb twee weken na het uitkotsten onveilige seks gehad. We zijn nu 4 weken verder na het uitkotsen, en ik ben al 3 dagen misselijk. Ik heb twee dagen geleden een test gedaan, en die was negatief. Ik ben ook gewoon ongesteld geworden, maar wel pas 5 dagen na het beginnen van de stopweek. Voor de rest wel veel seks gehad met condoom. Kan het dat ik alsnog positief test, ookal was deze negatief en mijn ongesteldheid?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 16:27Weet je nog in welke week van de strip je hebt overgegeven?
ReagerenFrederique28 september 2022 om 17:35Op de derde dag van de strip denk ik.
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 17:40Dat was dan dus de eerste week. Als je daarna 7 dagen achter elkaar de pil hebt genomen voordat je seks had, was je gewoon weer beschermd
ReagerenFrederique28 september 2022 om 18:17Oooo Oke! Dankuwel! Ik ben wel nog steeds erg misselijk. Heb ook ergens gelezen dat dit door stress kan komen, maar ben alsnog bang dat dit een zwangerschapssymptoom is. Is het verstandig als ik bijvoorbeeld volgende week alsnog een test doe? Of is dit volgens u echt onnodig?
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2022 om 18:21Doe er een voor je eigen gemoedsrust als je nog klachten zou hebben.
Reageren