- Lynn30 maart 2022 om 13:50
Hoi
Ik heb last van buikgriep sinds deze ochtend het was wel 8uur na het innemen van mijn pil. Nu blijf ik wel diarree hebben door mijn buikgriep. Zal wel nog een paar dagen aanhouden zij de apotheek. Ik heb wel nog gemeenschap gehad 2 dagen geleden. Moet ik dan de noodpil nemen als ik nu langer dan 1 dag diarree heb? Of doen voorbije dagen er niet toe? Ben ni op dag 10 van men pil. En wanneer is mijn pil weer betrouwbaar?9 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 maart 2022 om 16:22Nee, dat hoeft niet. Maar er wel rekening mee houden, dat de pil nu niet meer betrouwbaar is. Als je meerdere dagen alleen maar waterdunne diarree hebt, ben je weer beschermd als je de pil 7 dagen achter elkaar hebt genomen, zonder diarree.
ReagerenLynn30 maart 2022 om 16:27Oke bedankt. Dus het kan geen kwaad dat ik zondag nog seks had zonder condoom
ReagerenJohn (moderator)
30 maart 2022 om 17:23Dat kan geen kwaad
ReagerenLynn1 april 2022 om 14:27Hi
Reageren
Vraagje
Ik heb dus buikgriep en had woensdag 8uur na mijn pil inneme waterdunne diarree tot ergens in de avond 20h. Ik heb die woensdag men pil om 22h genomen heb toen geen diarree meer gehad. Donderdag en vandaag ook niet meer. Is mijn pil dan nu al veilig of moet ik nog 7dagen wachten aangezien ik maar 1 dag 8uur na inname van mijn pil diarree had?Anoniem1 april 2022 om 14:56Als het goed is staat in de bijsluiter van je pil dat diarree alleen invloed heeft als het binnen 4 uur na inname is of meerdere dagen aanhoudt
ReagerenLynn1 april 2022 om 18:30Oke bedankt kan ook geen kwaad aangezien het wel een paar uur aan een stuk was. Dagen nadien donderdag en vandaag had ik wel wat slappere ontlasting maar niet water dun kan dat kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2022 om 18:33Dat kan dan geen kwaad
ReagerenLynn1 april 2022 om 18:37Oke dus men pil is nu veilig en hoef geen condoom te gebruiken bij seks vandaag
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2022 om 18:40Dat klopt
Reageren