Zoeken Vraag het forum

Dag te vroeg begonnen met strip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • She

Geachte,

Heb me door stress helaas een dag vergist; ik had vandaag moeten beginnen met de pil maar heb gisteravond per ongeluk al de eerste ingenomen. Ik gebruik de pil al 7 jaar op dezelfde manier. Kan ik de strip nu gewoon op de normale manier afmaken en de volgende strip weer op een donderdag beginnen met slikken? Afgelopen weekend heb ik geslachtsgemeenschap gehad, ik hoop niet dat door een dag eerder slikken van de pil ik nu per ongeluk kans heb op zwangerschap.

Mvg

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is verder geen enkel probleem. Gewoon de strip afmaken. Alleen de stopweek verschuift dan een dag

Reageren
    mysterie

Goede dag normaal gesproken slik ik de Mini pil altijd 8 uur maar de laast dagen over gestapt op 23.00 24.00 uur ook onbeschermd sex nou is mijn vraag of ik binnen juist tijd zit met slikken of kwaad kan of welk tijd het best zou zijn slikken

Reageren
    Suus

Neem altijd op dezelfde tijd van de dag in. Dus altijd ’s avonds of altijd ’s ochtends. U slikt deze pil aan een stuk door, dus zonder pauzedagen. U neemt het dus ook in tijdens uw menstruatie. Bent u een pil vergeten? Dus als u hem meer dan 12 uur te laat heeft geslikt. Of heeft u binnen 4 uur na het slikken overgegeven of ernstige diarree gekregen? Dan werkt de pil mogelijk minder goed. Kijk in de bijsluiter wat u moet doen, of vraag uw apotheek hiernaar.

Deze informatie komt van de site Apotheek.nl, je het ook gewoon in de bijsluiter van je pil kunnen vinden.
    Als jij normaal om 8.00 ’s ochtends je pil neemt en overstapt naar 23.00 ‘ avonds, zit er meer dan 12 uur tussen en werkt de pil dus mogelijk minder goed.
    Lees de volledige bijsluiter eens goed door, dat voorkomt dergelijke “foutjes”.

Reageren
Reageer op: Dag te vroeg begonnen met strip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.