- Lotte8 augustus 2021 om 14:02
Ik ben 30 juli ongesteld geworden en ik heb 5 en 6 augustus onveilig met mijn partner sex gehad (ik weet het niet slim). Ik heb 4 jaar lang de pil geslikt maar hier ben ik onlangs mee gestopt. Ik ben vanochtend direct een EllaOne MAP gaan halen. Ik heb berekend dat mijn ovulatie ongeveer rond 12 augustus plaats zal moeten gaan vinden. Ik ben alsnog bang voor een zwangerschap, is deze kans groot?
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2021 om 19:34Dat zou dan geen probleem moeten zijn
ReagerenLotte9 augustus 2021 om 18:17Is het mogelijk dat ik nu (een dag na het nemen van de MAP) een rommelende buik heb? Of betekent dit dat de pil niet werkt?
ReagerenAnne9 augustus 2021 om 19:12Anne9 augustus 2021 om 19:18Hoi Anne,
Reageren
Hij is 2 dagen voor het nemen van de MAP in mij klaar genomen. De dag ervoor enkel voorvocht.Anne9 augustus 2021 om 19:26Oja als je over voorvocht sprak dan had je geen morning afterpil hoeven nemen natuurlijk.
De dag enkel voorvocht wat bedoel je daarmee?
ReagerenLotte9 augustus 2021 om 19:32Ik bedoel daarmee dat wij op zowel 5 als 6 augustus onveilig gevreeën hebben. Op 5 augustus is hij wel in mij klaar gekomen. Op 6 augustus niet (dus alleen voorvocht). Ik heb op 8 augustus een EllaOne MAP geslikt. Ik slik verder geen anticonceptiepil. Mijn laatste menstruatie is begonnen op 29 juli. Ik heb eigenlijk altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen dus ik heb berekend dat mijn ovulatie rond 12 augustus zou moeten plaatsvinden. Ik denk dat de kans op een zwangerschap dus best klein is toch?
ReagerenAnne9 augustus 2021 om 19:36Ja dat denk ik ook inderdaad als hij nou niet in jou was klaar gekomen had je geen morning afterpil hoeven nemen want van voorvocht word je niet zwanger, maar maakt ook niet uit ik dennk eigenlijk bijna wel zeker dat je gewoon weer ongesteld word maar heel mis kan het je cyclus even door de war brengen dat weet je wel toch?
ReagerenLotte9 augustus 2021 om 19:38Ja, klopt daar was ik me al van bewust. Thnx voor de reactie!☺️
ReagerenAnne9 augustus 2021 om 19:56Maar je was 4 jaar aan de pil waarom ben je er mee gestopt en wat gebruik je dan als anticonceptie of heb je dan sex en als hij voelt dat hij klaar komt haalt hij het eruit zegmaar? Want als je dat bijf heb gedaan had je dat beter kunnen doen dan dat hij erin ging komen.
ReagerenLotte9 augustus 2021 om 20:04Ik ben met de anticonceptie gestopt omdat ik er na 4 jaar hevige buikkrampen van kreeg, ik gebruik normaal wel een condoom maar deze 2 dagen is dat dus niet gebeurd.
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2021 om 20:06Dat zou kunnen. Over de werking zegt dat niets
ReagerenLotte22 augustus 2021 om 18:42Zou ik nu al een zwangerschapstest kunnen doen als ik 5/6 augustus onveilige sex heb gehad?
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2021 om 18:46Testen kan 14 dagen na de seks
ReagerenLotte23 augustus 2021 om 10:22Gisteravond een zwangerschapstest gedaan 15/16 dagen na de seks: test is negatief.
Reageren
Kan ik er dan gewoon vanuit gaan dat ik niet zwanger ben?