Bruine afscheiding na plaatsing spiraal

Online ZorgZus
  • #1

    Hallo,

    Ik heb anderhalve week geleden een spiraal laten zetten (mirena) op de laatste dag van mijn stopweek (toen was het bloeden al gestopt.) Natuurlijk is het logisch dat er wat bruine/rode afscheiding vrijkomt na het plaatsen van de spiraal, alleen heb ik dit nu al anderhalve week non stop. Ik heb eerder een spiraal gehad (kylena) voor ongeveer 4 maanden en toen had ik het ook, daarom heb ik m toen ook weer er uit laten halen. Aangezien de mirena meer hormonen heeft zou het volgens mijn huisarts beter moeten gaan. Ik weet dat anderhalve week vrij kort er op is, maar ik snap gewoon niet waar de bruine afscheiding vandaan komt, aangezien de menstruatie over was toen ie geplaatst werd. Ook is de afscheiding erger als ik sex heb gehad en dan krijg ik er vaak ook nog krampen bij.

    Kan iemand mij vertellen wat er allemaal gebeurt in mijn lijf.

    Reageer
    #2

    Mogelijk is de spiraal niet het geschikte anticonceptiemiddel

    Reageer
Reageer op: Bruine afscheiding na plaatsing spiraal
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief