Zoeken Vraag het forum

pil tijd veranderd door te veel geslikte pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maartje

Hallo,

Ik heb op vrijdag na mijn stopweek weer voor de eerste pil geslikt.

Op zondag ochtend dacht ik , dat ik vrijdag of zaterdag een pil was vergeten was waardoor ik super snel zondag ochtend voor de zekerheid een extra pil heb genomen. Ik kwam er al snel achter dat ik vrijdag en zaterdag toch wel gewoon netjes mijn pil heb geslikt en die van zondag ochtend onnodig was. Ik heb toen besloten om daarna verder te slikken en ipv elke avond, elke ochtend de pil op een vasttijdstip te nemen. Ik heb dus na die zondag ochtend geslikte pil, maandag ochtend en dinsdag ochtend enz mijn pil geslikt tot nu. Is dit goed? of kan dit kwaad ivm veiligheid van de pil.

8 reacties
    Reageren
    maartje

voor de duidelijkheid. Ik slikte normaal (en dus ook vrijdag en zaterdag ’s avonds de pil)

Reageren
    John (moderator)

Waarom heb je gewisseld? De bedoeling is dat je de pil op gezette tijden neemt. Je hebt dus zondadavond geen pil meer genomen?

Reageren
    Maartje

Omdat ik zaterdag avond een in had genomen. En toen perongeluk zondag ochtend weer. Ik wilde niet te veel pillen nemen omdat ik dacht daar misschien bijwerkingen van te krijgen. Ik besloot maandag ochtend (24uur later weer een te nemen) denken dat dit geen kwaad zo kunnen aangezien er niet meer dan 36 uur tussen de pillen zo zitten en het dus vanaf daar elke ochtend te gaan slikken.

ik heb de dagen ervoor wel seks gehad , vandaar mijn vraag omdat ik me er toch niet helemaal zeker bij voel.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou er toch maar rekening mee houden dat de bescherming de komende 7 dagen iets minder zou kunnen zijn

Reageren
    Maartje

Oke dankuwel. Dan blijf ik heb nu gewoon ‘s ochtends slikken en houd rekening met dat ik de komende dagen minder beschermd zal zijn.

Reageren
    Maartje

Ik ben nu bij het eind van mijn strip.

ik heb twee maal ‘s ochtends de pil geslikt en negentien keer ‘s avonds. Ik heb nu wel al paar dagen last van een doorbraakbloeding.

kan ik nu gewoon een stopweek inlassen, en ben ik de komende 14 dagen dan ook gewoon beschermd tegen zwangerschap wanneer ik na zeven dagen weer aan een nieuwe begin?

of zal u voor de zekerheid nog extra pillen slikken zodat ik er in iedergeval 21 achter elkaar ‘s ochtends heb geslikt?

Reageren
    Maartje

Sorry ik bedoel, ik heb tweemaal ‘s avonds de pik geslikt en negentien keer ‘s ochtends.

Reageren
    John (moderator)

Je moet gewoon een stopweek inlassen. Je blijft beschermd

Reageren
Reageer op: pil tijd veranderd door te veel geslikte pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.