- Maartje24 november 2020 om 11:43
Hallo,
Ik heb op vrijdag na mijn stopweek weer voor de eerste pil geslikt.
Op zondag ochtend dacht ik , dat ik vrijdag of zaterdag een pil was vergeten was waardoor ik super snel zondag ochtend voor de zekerheid een extra pil heb genomen. Ik kwam er al snel achter dat ik vrijdag en zaterdag toch wel gewoon netjes mijn pil heb geslikt en die van zondag ochtend onnodig was. Ik heb toen besloten om daarna verder te slikken en ipv elke avond, elke ochtend de pil op een vasttijdstip te nemen. Ik heb dus na die zondag ochtend geslikte pil, maandag ochtend en dinsdag ochtend enz mijn pil geslikt tot nu. Is dit goed? of kan dit kwaad ivm veiligheid van de pil.
8 reactiesReagerenmaartje24 november 2020 om 11:45voor de duidelijkheid. Ik slikte normaal (en dus ook vrijdag en zaterdag ’s avonds de pil)
ReagerenJohn (moderator)
24 november 2020 om 15:47Waarom heb je gewisseld? De bedoeling is dat je de pil op gezette tijden neemt. Je hebt dus zondadavond geen pil meer genomen?
ReagerenMaartje24 november 2020 om 16:16Omdat ik zaterdag avond een in had genomen. En toen perongeluk zondag ochtend weer. Ik wilde niet te veel pillen nemen omdat ik dacht daar misschien bijwerkingen van te krijgen. Ik besloot maandag ochtend (24uur later weer een te nemen) denken dat dit geen kwaad zo kunnen aangezien er niet meer dan 36 uur tussen de pillen zo zitten en het dus vanaf daar elke ochtend te gaan slikken.
ik heb de dagen ervoor wel seks gehad , vandaar mijn vraag omdat ik me er toch niet helemaal zeker bij voel.
ReagerenJohn (moderator)
24 november 2020 om 16:36Ik zou er toch maar rekening mee houden dat de bescherming de komende 7 dagen iets minder zou kunnen zijn
ReagerenMaartje24 november 2020 om 21:34Oke dankuwel. Dan blijf ik heb nu gewoon ‘s ochtends slikken en houd rekening met dat ik de komende dagen minder beschermd zal zijn.
ReagerenMaartje10 december 2020 om 21:32Ik ben nu bij het eind van mijn strip.
ik heb twee maal ‘s ochtends de pil geslikt en negentien keer ‘s avonds. Ik heb nu wel al paar dagen last van een doorbraakbloeding.
kan ik nu gewoon een stopweek inlassen, en ben ik de komende 14 dagen dan ook gewoon beschermd tegen zwangerschap wanneer ik na zeven dagen weer aan een nieuwe begin?
of zal u voor de zekerheid nog extra pillen slikken zodat ik er in iedergeval 21 achter elkaar ‘s ochtends heb geslikt?
ReagerenMaartje10 december 2020 om 21:33Sorry ik bedoel, ik heb tweemaal ‘s avonds de pik geslikt en negentien keer ‘s ochtends.
ReagerenJohn (moderator)
10 december 2020 om 21:49Je moet gewoon een stopweek inlassen. Je blijft beschermd
Reageren