Zoeken Vraag het forum

Misselijkheid pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suus

Dit is de 6e keer dat ik de pil probeer te slikken.

Alle voorgaande keren ging ik gelijk na dag 1 overgeven en ben er toen ook mee gestopt. Heb 3 verschillende soorten geprobeerd. Nu heb ik de lichtste variant. Ben nu 4 dagen verder maar nog steeds misselijk en heb erg last van mijn maag. Ik slik de pil ’s middags en neem 2 maagbeschermers per dag. Hoelang duurt de misselijkheid?

7 reacties
    Reageren
    Emma

Hey! Wat vervelend.
    Zelf ben ik eigenlijk ook dagelijks misselijk, door de pil. Er zijn nu eenmaal mensen die slecht reageren op hormonen. Aangezien jij al verschillende pillen probeerde en hier telkens misselijk van werd, lijkt het me dat jij ook een persoon bent dat niet erg goed tegen een hoge dosis hormonen kan. Hier valt niets aan te doen.. Ik zou je aanraden om een andere soort anticonceptie te gebruiken. Want dit is voor jou allesbehalve fijn.

Reageren
    John (moderator)

Waarom slik je de pil ’s middags en niet ’s avonds voor het naar bed gaan?

Reageren
    Suus

John ik slik de pil ’s middags omdat ik er anders ’s nachts van ging overgeven. En ik werk onregelmatige diensten in de zorg. Dus voor mij is het even zoeken naar een oplossing.  Maar ik probeer nu vooral te kijken welke tijden voor mij het beste werken.

Bedankt Emma voor je reactie. Vervelend dat jij het ook heb. Ik ga volgend jaar trouwen en wil vast wennen aan de pil. Stress en de pil werkt voor mij ook niet echt goed. Wordt van stress ook snel misselijk, heb nu eenmaal een zwakke maag. Maar ik ga dit nog even proberen vol te houden. Na hoeveel dagen/ weken weet ik dat ik er echt niet tegen kan? Misschien moet mijn lichaam er nog aan wennen?

Reageren
    John (moderator)

Probeer dan de pil na wat voedsel in te nemen

Reageren
    Suus

Doe ik al 😉

Ik zal nog even moeten doorzetten denk ik.

Reageren
    Emma

Ik herken mezelf helemaal in jou. Als ik stress heb word ik ook gelijk verschrikkelijk misselijk.. enorm vervelend! Het zou kunnen dat je lichaam inderdaad wat tijd nodig heeft om aan je pil te wennen. Ik zou zeggen dat wanneer je klachten over 1 week nog niet verdwenen zijn dat het wel duidelijk is dat jouw lichaam niet goed reageert op de anticonceptiepil. Ik werd pas misselijk van mijn anticonceptiepil na 5 maanden.. Je lichaam verandert nu eenmaal tijdens je leven. Wel dapper van je dat je, ondanks de klachten, wilt doorzetten! Ik duim voor je en ik hoop dat je jezelf snel beter voelt. Nogmaals, als je klachten over 1 week nog niet weg zijn is het echt beter om te stoppen met je pil. Het is op deze manier voor jou echt niet fijn, en dit zal invloed hebben op je mentale gezondheid.

Reageren
    Suus

Bedankt Emma! Eerlijk gezegd ben ik vandaag maar 1,5 uur misselijk geweest 🙂 dus we gaan de goede kant op. Vervelend he die spanningsmisselijkheid. Wordt je gewoon moedeloos van soms. We zetten nog even door 🙂

Reageren
Reageer op: Misselijkheid pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.