- Anoniem1239 januari 2020 om 17:29
Hallo! Zoals de titel al zegt ga ik overschakelen van de pil op de mirena spiraal. Ik heb zonet een afspraak gemaakt voor 20 februari (nog zo’n 6 weken dus). Nu is het probleem dat ze mij gezegd hebben dat het sterk aan te raden is om ervoor te zorgen dat ik aan het menstrueren ben wanneer de spiraal gezet is. Ik moet morgen aan een nieuwe pilstrip beginnen en met wat rekenwerk kwam ik erachter dat mijn stopweek normaal gezien dus niet tijdens 20 februari zal vallen.
Zou het mogelijk zijn om dan mijn pil nu een volledige strip en dan nog twee weken na elkaar te slikken? Dus vijf weken na elkaar en dan een stopweek om zo tijdens mijn menstruatie de spiraal te laten plaatsen op 20 februari?
Als ik de pil doorslik krijg ik namelijk tijdens de tweede strip altijd al last van spotting, ik vergeet overigens nooit een pil te nemen, maar toch ben ik dan altijd een beetje bezorgd om de veiligheid van mijn pil. Als ik mijn pil vijf weken doorneem om dan de spiraal te laten zetten, ben ik dan veilig ook als ik spotting of een doorbraakbloeding zou krijgen?
Alvast bedankt! 🙂
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2020 om 17:34Je zou de pil inderdaad even kunnen doorslikken en dan een stopweek houden
ReagerenAnoniem1239 januari 2020 om 17:36Ik ben dan dus nog steeds beschermd tegen zwangerschap? Ondanks dat ik last zou krijgen van spotting of doorbraakbloeding? En beschermd mijn spiraaltje dan meteen of moet ik eerst een week wachten?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2020 om 17:37je bent gewoon beschermd.
Reageren
Je bent dan ook meteen beschermd door de spiraal.Anoniem1239 januari 2020 om 17:38Oké! 🙂 Fijne dag nog en bedankt voor het snelle antwoord
Reageren