Zoeken Vraag het forum

Eerste keer de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Leava

Op vrijdag 15 november ben ik langs de huisarts geweest voor de pil. De maandag (18 november) heb ik de pil opgehaald bij de apotheek. Maandag was overigens de laatste dag van mijn menstruatie. Vandaag (dinsdag 19 november) heb ik voor het eerst de pil geslikt. Ik heb het op een willekeurige dag gedaan dan dat er stond op de bijsluiter. Volgens sommigen websites ben ik dan de hele maand niet beschermd als ik blijf doorslikken. Anderen zeiden dat ik de eerste week niet beschermd ben. Wat is nou het juiste antwoord? En is het heel erg dat ik niet op de eerste dag van mijn menstruatie de pil heb geslikt maar juist op de dag NA mijn laatste menstruatie?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het was beter geweest om op de eerste dag van de menstruatie te beginnen, maar echt kwaad kan het niet.Je bent de eerste 14 dagen niet beschermd door de pil

Reageren
    Leava

Waarom is het eigenlijk beter om op de eerste dag van je menstruatie te beginnen? Dus op 3 december zou ik seks kunnen hebben ZONDER condoom en zonder zwanger te worden?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je dan minder kans hebt op doorbraakbloedingen, en de pil meteen vanaf de eerste pil werkt.
    De eerste 14 dagen dat je de pil neemt ben je niet beschermd. Daarna wel

Reageren
Reageer op: Eerste keer de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.