Zoeken Vraag het forum

Eerste keer de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo
    Ik had vandaag voor het eerst onveilig seks gehad met mijn vriend. Zover we weten was ee geen voorvocht en hij is niet in me klaargekomen. Erna heb ik de morning after pill genomen omdat ik wat twijfels had. Erna ben ik naar de huisdokter gegaan en ze vertelde dat ik moest beginnen met de pil omdat ik de map heb genomen. Dat deze anders minder goed ging werken ofzo?
    Mijn vraag is nu nadat ik de bijsluiter heb gelezen; moet ik beginnen met de pil op de strip waar woensdag staat? Dit stond op de bijsluiter. En wat doe ik met de pil van maandag en dinsdag als ik bij woensdag begin?
    Een tweede vraag; moet ik de pil nu innemen door de onveilige seks of moet ik wachten op het uur dat ik deze elke dag ga innemen?
    Alles ging heel vlug omdat ik zo gehaast was, ik heb dit nietmeer kunnen vragen.

Alvast bedankt!!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je begint op de strip met woensdag als je er vandaag mee begint. Als je vervolgens alle pillen (21 stuks) neemt eindig je op dinsdag. Eigenlijk de pil van gisteren dus. Dan heb je een stopweek. Omdat je de MAP hebt genomen, ben je gedurende de hele eerste strip niet door de pil beschermd. Je bent dan pas weer beschermd NA de eerste stopweek. Je hoeft niet perse met de pul te starten omdat anders de MAP niet werkt. IK denk dat de huisarts iets anders heeft bedoeld

Reageren
    Anoniem

dus vanaf vandaag nemen en eindigen op dinsdag voor een stopweek. Ik snap het!

krijg ik tussendoor een vroege bloeding door de map?

Reageren
    John (moderator)

dat zou kunnen….

Reageren
Reageer op: Eerste keer de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.