Zoeken Vraag het forum

Pil regelmatig vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje :)

Hoi,

Ik ben de laatste tijd mn pil vaak vergeten de laatste week. Vorige week maandag had ik ze wel genomen. Dinsdag was ik mn pil vergeten, ik had de pil van die dag dan samen met die van woensdag gepakt. Donderdag en zaterdag had ik ze ook vergeten en die pillen heb ik dan de daarop volgende dag , vrijdag en zondag dus. Maar vrijdag had ik voor mijn uur dat ik normaal mijn pil pak (8 u savonds) onbeschermde seks gehad met mijn lief.

Is er een kans dat ik zwanger ben? Woensdagavond (vandaag is het maandag) is de laatste dag dat ik mijn pil pak en vanaf donderdag is het dan stopweek. En hoe groot is die kans dan?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

als je de pil zo gebruikt, dan kun je wel zwanger raken. aangezien de laatst vergeten pillen en de derde week van de strip waren. raad ik je aan om ZONDER stopweek door te gaan met de volgende strip

Reageren
    Anoniempje :)

Hoi tandor,

Is de kans dat ik zwanger kan zijn groot? Zou ik me zorgen moeten maken?

Reageren
    John (moderator)

Laten we het erop houden, dat er een kans is.

Reageren
    Catootje

Ik zou ofwel zorgen voor een manier om hem regelmatig in te nemen. Of zorgen voor een andere manier van anticonceptie. Ik zou nu in elk geval condooms op je nachtkastje leggen. Heb zelf een pessarium omdat die geen invloed heeft op je hormonen.

Reageren
Reageer op: Pil regelmatig vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.