Zoeken Vraag het forum

Stopweek na 1 strip doorgeslikt te hebben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stopweek

Hallo ik heb even een vraagje

Ik gebruik mijn pil nu een 7 maanden en heb vorige maand mijn pil voor de eerste keer eens doorgeslikt omdat het toen niet zo goed uitkwam. Nu zou vandaag mijn stopweek beginnen want heb gisteren mijn laatste pil genomen 🙂

Vraag 1 : Mag ik nu deze stopweek maar 5 of 6 dagen laten duren? 🙂

Of gaat dat dan invloed hebben op mijn pil? (Ik neem gewoon een combinatiepil met 21 pilletjes)

Vraag 2: en als ik nu bv na die maand doorslikken, onbeschermde seks heb in de eerste week is dat dan veilig?

Dus bv woensdag 23jan begin stopweek- 28 (5dagen) of 29 Jan(6dagen) terug beginnen met pil. En dan die woensdag 30 Jan onbeschermde seks 🙂

PS: Heb deze 2 strips geen 1 pil vergeten ofzo 🙂

Hoop dat je ze wat aan uitkunt wat ik bedoel ? maar vraag het liever aan mensen die er iets van kennen dan ben ik zeker 🙂 tis de eerste keer dat ik doorgenomen heb dus ben hier niet zo zeker van .

Xxjes

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je de pil hebt doorgeslikt, zou het beter zijn om een volledige stopweek te houden.
    Je bent gewoon beschermd ook in de eerste week en de stopweek

Reageren
    Stopweek

Ok dus een stopweek van 7 dagen dan?

Dat wil dus zeggen dat ik volgende week woensdag terug met mijn pil moet beginnen toch? Want gisteren (dinsdag) was mijn laatste pil.

Kan het dan kwaad dat ik na deze stopweek terug 2 strips achter elkaar neem? 🙂

Reageren
    John (moderator)

Woensdag inderdaad weer straten en nee het kan geen kwaad om de pil dan weer door te slikken voor 2 maanden

Reageren
    Stopweek

Ik vraag het gewoon voor de zekerheid ook al is dit mss een dilme vraag maar als mijn stopweek dan 7dagen is het? Ben ik dan ook in die stopweek en de eerste week van mijn pil (als ik natuurlijk op woensdag start en ik geen vergeet de eerste week natuurlijk) beschermt bij onveilige seks? 🙂

Sorry dat ik u zo lastig val!

Reageren
    John (moderator)

Je bent en blijft dan gewoon beschermd

Reageren
    Stopweek

Maar zou het kwaad kunnen als ik de stopweek wel 6 dagen maak nu? 🙂 Dan doe ik het ook zoals ik altijd al doe, en voel ik mij toch iets meer beschermt xxx

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je doen als je dat perse wilt. Maar beter beschermd ben je er niet door

Reageren
    Anoniem1

Je kunt je stopweek zo kort maken als jij wilt, zolang het maar niet langer is dan 7 dagen. Je blijft altijd beschermd, ook in de stopweek en ook als je doorslikt (mits je alles op tijd slikt en niets vergeet). Je hoeft niet per se een stopweek van 7 dagen te hebben, dat maakt niets uit voor je lichaam omdat je een onttrekkingsbloeding hebt en geen echte menstruatie.

Reageren
    John (moderator)

“Je kunt je stopweek zo kort maken als jij wilt,” Dat is dus niet helemaal juist. Er zal wel een bloeding moeten komen

Reageren
Reageer op: Stopweek na 1 strip doorgeslikt te hebben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.