- Stopweek23 januari 2019 om 20:53
Hallo ik heb even een vraagje
Ik gebruik mijn pil nu een 7 maanden en heb vorige maand mijn pil voor de eerste keer eens doorgeslikt omdat het toen niet zo goed uitkwam. Nu zou vandaag mijn stopweek beginnen want heb gisteren mijn laatste pil genomen 🙂
Vraag 1 : Mag ik nu deze stopweek maar 5 of 6 dagen laten duren? 🙂
Of gaat dat dan invloed hebben op mijn pil? (Ik neem gewoon een combinatiepil met 21 pilletjes)
Vraag 2: en als ik nu bv na die maand doorslikken, onbeschermde seks heb in de eerste week is dat dan veilig?
Dus bv woensdag 23jan begin stopweek- 28 (5dagen) of 29 Jan(6dagen) terug beginnen met pil. En dan die woensdag 30 Jan onbeschermde seks 🙂
PS: Heb deze 2 strips geen 1 pil vergeten ofzo 🙂
Hoop dat je ze wat aan uitkunt wat ik bedoel ? maar vraag het liever aan mensen die er iets van kennen dan ben ik zeker 🙂 tis de eerste keer dat ik doorgenomen heb dus ben hier niet zo zeker van .
Xxjes
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 januari 2019 om 21:11Omdat je de pil hebt doorgeslikt, zou het beter zijn om een volledige stopweek te houden.
Reageren
Je bent gewoon beschermd ook in de eerste week en de stopweekStopweek23 januari 2019 om 22:39Ok dus een stopweek van 7 dagen dan?
Dat wil dus zeggen dat ik volgende week woensdag terug met mijn pil moet beginnen toch? Want gisteren (dinsdag) was mijn laatste pil.
Kan het dan kwaad dat ik na deze stopweek terug 2 strips achter elkaar neem? 🙂
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2019 om 22:44Woensdag inderdaad weer straten en nee het kan geen kwaad om de pil dan weer door te slikken voor 2 maanden
ReagerenStopweek24 januari 2019 om 00:15Ik vraag het gewoon voor de zekerheid ook al is dit mss een dilme vraag maar als mijn stopweek dan 7dagen is het? Ben ik dan ook in die stopweek en de eerste week van mijn pil (als ik natuurlijk op woensdag start en ik geen vergeet de eerste week natuurlijk) beschermt bij onveilige seks? 🙂
Sorry dat ik u zo lastig val!
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2019 om 12:44Je bent en blijft dan gewoon beschermd
ReagerenStopweek24 januari 2019 om 22:51Maar zou het kwaad kunnen als ik de stopweek wel 6 dagen maak nu? 🙂 Dan doe ik het ook zoals ik altijd al doe, en voel ik mij toch iets meer beschermt xxx
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2019 om 00:55Dat kun je doen als je dat perse wilt. Maar beter beschermd ben je er niet door
ReagerenAnoniem125 januari 2019 om 08:40Je kunt je stopweek zo kort maken als jij wilt, zolang het maar niet langer is dan 7 dagen. Je blijft altijd beschermd, ook in de stopweek en ook als je doorslikt (mits je alles op tijd slikt en niets vergeet). Je hoeft niet per se een stopweek van 7 dagen te hebben, dat maakt niets uit voor je lichaam omdat je een onttrekkingsbloeding hebt en geen echte menstruatie.
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2019 om 00:43“Je kunt je stopweek zo kort maken als jij wilt,” Dat is dus niet helemaal juist. Er zal wel een bloeding moeten komen
Reageren