- Anoniem12 juli 2016 om 10:20
Hallo,
Ik slik al een half jaar de pil en heb altijd een stopweek ertussen gedaan. Nu kwam het even niet uit dus heb doorgeslikt. Van de 2de strip heb ik al 7 pillen geslikt.
Ik heb heel erg last van misselijkheid. Ik weet niet of dat komt door de pil, maar ik zou toch eigenlijk nu wel een stopweek willen. Als ik de 8ste pil nu niet meer slik van de 2de strip. Ben ik dan nog wel beschermt? En wanneer moet ik een nieuwe strip beginnen?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juli 2016 om 10:33Ik denk niet dat de klachten door de pil veroorzaakt worden..
Reageren
Je kunt nu gewoon een stopweek inlassen. Die mag niet langer duren dan 7 pilvrije dagen. Als je vandaag de laatste pil neemt, moet je dus volgende week woensdag weer starten. Als je gisteren de laatste pil hebt geslikt, moet je dus volgende week dinsdag weer starten.
Daarna gewoon weer met een nieuwe strip starten. De aangebroken strip kun je als reserve bewaren. Je blijft gewoon beschermd.Anoniem12 juli 2016 om 10:42Mag je ook 6 pilvrije dagen ertussen houden?
Reageren
Of is dit niet slim?
Want afgelopen nacht heb ik dus last gehad van diarree, ik heb toen op het normale tijdstip geslikt en daarna begn ik last te krijgen van diarree, 5 uur later na het slikken van de pil heb ik toch maar een reserve pil geslikt. Maar is het dan beter dat ik er vanaf nu 6 dagen tussen laat of toch 7John (moderator)
12 juli 2016 om 10:496 dagen mag ook. Als het er maar niet meer zijn dan 7
Ik denk dat de misselijkheid eerder iets met de diarree te maken heeft dan met de pil.
Reageren