- H13 november 2018 om 17:57
Hi, vorige maand ben ik mijn laatste pil (bijna) vergeten in te nemen maar gelukkig was ik binnen de 12 uur ( ik heb wel seks gehad zonder condoom ) Ik heb er toen voor gekozen om de pil nog een maand door te slikken doordat ik op dat moment op vakantie was. Ik heb de pil verder keurig op tijd ingenomen en heb gisteren mijn laatste pil ingenomen.
Ik ging vanmiddag naar het toilet en zag ineens dat ik al ongesteld ben geworden. Hoe kan dit ? Ik ben op dit moment er een beetje van geschrokken doordat ik 1x de pil bijna vergeten was in te nemen.. en ik normaal pas 4 dagen na mijn laatste pil inname ongesteld word..
kan iemand dit uitleggen ? En me vertellen of ik een test moet doen voor de zekerheid ?
7 reactiesReagerenH13 november 2018 om 20:03ik ben dus ongesteld geworden, maar echt minimaal. Ik heb het idee dat het nu weer gestopt is zo weinig is het
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2018 om 20:44Het zal toch gewoon je menstruatie zijn
ReagerenH13 november 2018 om 20:54maar hoe kan het dat ik normaal pas na 4 dagen ongesteld word en nu na nog niet eens 1 dag..?
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2018 om 22:33Dat kan best wel eens wat verschillen
ReagerenCatootje14 november 2018 om 07:44De pil onderdrukt je eisprong dus je krijgt geen echte menstruatie en die kan dus ook verschillen van je echte menstruatie. Misschien goed om je eens te verdiepen in wat de pil allemaal doet met je lichaam.
ReagerenH14 november 2018 om 23:10Ik voel me alleen er niet heel lekker bij dat ik gisteren al mijn menstruatie begon te krijgen en dat het echt bijna tot vrijwel niks bloed. Hoe kan dit ? Ik word hier namelijk echt heel onzeker door en ik heb al info opgezocht over de keer dat ik de pil bijna vergeten was of dat een probleem zou zijn. Dat was in de derde week dus dat schijnt dan geen probleem te zijn, maar ik vraag me heel erg af waarom ik bijna geen bloedverlies heb? Hoe kan dit ? Kan ik toch wel zwanger zijn ?
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2018 om 00:23Een pil vergeten in de derde week van de strip is doorgaans wel een probleem. Maar je was ze niet vergeten, je hebt ze binnen 12 uur alsnog genomen en daarnaast de pil doorgeslikt. Het doorslikken kan dus wel een oorzaak zijn
Reageren