Zoeken Vraag het forum

Moet ik testen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik maak me zo’n zorgen… Afgelopen maand seks gehad met mijn vriend, ik ben aan de pil en slik die iedere avond trouw. We gebruiken geen condoom en hij is in mij klaargekomen. Die nacht had ik binnen de 4u werking van de pil diarree, toen voor de zekerheid een extra pil ingenomen omdat ik het niet vertrouwde. Ditzelfde is later die week ook gebeurd. Zo’n dag of 10 later kreeg ik doorbraakbloedingen, wat ik met deze pil nog nooit gehad heb (gebruik sinds februari). Ivm vakantie stopweek 3 dagen uitgesteld (dus 24 dagen ipv 21 geslikt) en stopweek gehouden. Nu is het dag 4 van mijn stopweek en ben ik nogsteeds niet ongesteld, normaal ben ik dat gelijk na 2 dagen al…

Is het allemaal pure toeval of zou ik echt moeten testen? Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan en ik weet niet zo goed hoe dat werkt.

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Als je een extra pil hebt geslikt is er toch niks aan de hand.

Reageren
    Anoniem

Dat dacht ik ook, maar ik ging twijfelen door dat tussentijds bloeden, nu maar niet ongesteld worden. En dan ga ik me allemaal andere dingen in mijn hoofd halen zoals dat mijn borsten gevoelig zijn, maar dat heb ik altijd naar aanloop van een stopweek..

Reageren
    Anoniem

Dan is er toch niks aan de hand. Die tussentijdse bloeding kan ook komen omdat je lichaam wat in de war was door een extra pil. Was de diarree echt waterdun? Alleen dan heeft het invloed op de pil. En in welke week zat je?

Reageren
    John (moderator)

Gewoon even rustig afwachten

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil kan sowieso klachten geven. Hij onderdrukt je eisprong en bevordert oestrogeendominantie.

Reageren
    Anoniem

Oke, dus als ik aan het einde van mijn stopweek alsnog ongesteld word is alles gewoon goed en hoef ik niet te testen? Bedankt voor jullie reacties!!

Reageren
    John (moderator)

dat klopt

Reageren
Reageer op: Moet ik testen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.