- Talisha15 september 2013 om 18:07
Hoii!
Ik ben een meisje van 17 en ik was een tijdje elke dag misselijk (ongeveer 2 weken lang). Toen de eerste dag van mijn stopweek (want ik zit aan de pil) ging ik testen en er stond negatief, dus niet zwanger. de 4e dag van de stopweek werd ik ongesteld, zoals altijd want dat word ik op de 4e dag. Nu zijn we zo 2 maanden verder en ik word alsnog altijd in mijn stopweek ongesteld op de 4e dag gewoon, niet anders dan normaal gewoon goed. Alleen heb ik af en toe zo’n periode, net als toen ik ging testen, dat ik misselijk ben. Nu heb ik weer zo’n periode maar ik denk meteen aan een zwangerschap. Terwijl ik nooit mijn pil ben vergeten enz dus eigenlijk zou het niet mogelijk zijn en ik slik heb altijd op de zelfde tijd. Alleen had ik die test die keer de 1e dag van mijn stopweek gedaan..
Dus nu denk ik is die test dan wel betrouwbaar? Hoe moet je dan testen met de pil? Want ik word wel ongesteld maar ik lees ook dat je gewoon ongesteld kun worden en ook zwanger kunt zijn, dus ben nogal in de war. Want ik weet dat ik bij mijn volgende stopweek weer ongesteld word op de 4e dag, heb ook al tijdje geen seks meer gehad alleen dat ik misselijk heel vaak ben dat strest mij een beetje..
Wat denken jullie? Zou ik zwanger kunnen zijn? Als ik opnieuw zou willen testen, wanneer zou ik dat het beste kunnen doen? Want heeft testen nut tijdens dat ik ongesteld ben?
Ik hoor het graag!
Talisha
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 september 2013 om 18:14Een zwangerschapstest doe je in principe op de eerste dag van de nieuwe ongesteldheid als die zou uitblijven. Dus stel: je zou op maandag ongesteld moeten worden en deze blijft uit, dan kun je testen. Er zijn test de enkele dag eerder gebruikt kunnen worden.
Testen tijdens de menstruatie heeft dus helemaal geen zin. Je menstrueert normaal je gebruikt trouw de pil dus: niet zwanger
Ik ga er van uit dat de misselijkheid een andere oorzaak heeft.
ReagerenTalisha15 september 2013 om 18:26John (moderator)
15 september 2013 om 18:32Tijdens een zwangerschap kun je dus wel wat bloedverlies hebben. Maar niet menstrueren. Als je dus wat verder in de zwangerschap bent treden er allerlei zwangerschapssymptomen op. Dan is de link natuurlijk gauw gelegd.
Reageren