Zoeken Vraag het forum

Spiraaltje en zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tiener17

Hallo,

In december 2017 heb ik een spiraaltje laten zetten. Mijn arts zei dat ik niet op controle hoefde te komen dus dat ben ik ook nooit geweest.

Nu heb ik het spiraaltje iets langer dan een half jaar. Ik merkte dat het spiraaltje wel een beetje deed helpen maar nu ben ik ongesteld geworden(ik ben elke maan ongesteld geworden) maar twee weken te laat. De menstruatie heeft een week of twee geduurd maar vooral donker bruin bloed. Nu komt er eiwit uit met een rood bruine tint.

Ik heb nog steeds hevige krampen en pijn in de benen en rug. Laatst waten mijn borsten ook pijnlijk.

Ik heb in de tussen tijd seks gehad en mijn vriend zei dat hem iets deed prikken. Zijn dat de touwtjes? Of is het het spitaatlje zelf?

Ik ben 17 jaar oud en ik weet dus niet precies wat er aan de hand is. Ik ga binnen kort een testje doen om te kijken of ik zwanger ben en ik ga een afspraak bij de arts maken voor het spiraaltje te laten controleren.

Als iemand misschien tips heeft of misschien herkent wat ze leest dan zou ik graag wat tips willen.

Groetjes,

Een tiener in paniek!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Maak eerst maar eens een afspraak bij de huisarts en laat het spiraaltje controleren.

Reageren
    Catootje

Hormonale anticonceptie werkt ontregelend op je eigen hormoonhuishouding en zorgt voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder zink. Een koperspiraal verhoogt het koperniveau en verlaagt het zinkniveau. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven.

Reageren
Reageer op: Spiraaltje en zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.