- Laura13 juli 2017 om 01:18
Ik heb al ongeveer een jaar een spiraal. Ik heb sinds april vage klachten in mijn baarmoeder. Het begon met rare brokkelige afscheiding. Daarna was ik en tijd een beetje misselijk en nu heb ik een heel vol gevoel in mijn buik.
Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben? Kiesten op de eierstokken? Of een ontsteking. Ik ben zelf altijd meteen bang dat ik zwanger ben, maar dit lijkt mij raar omdat de dokter ook heeft gekeken of de spiraal goed zat zon drie kwart jaar geleden ongeveer.2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2017 om 01:27Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenCatootje13 juli 2017 om 20:18Hormonale anticonceptie kan je eigen hormoonhuishouding in de war schoppen. Een koperspiraal verstoort de zink-/koperbalans in je lichaam; anders gezegd, het zinkgehalte in je lichaam gaat naar beneden. Hormonale anticonceptie zorgt ook voor tekorten in je lichaam. Ook kan zo’n ding in je lijf voor een veranderd vaginaal milieu zorgen. Niet zo heel vreemd als je dan klachten krijgt.
Reageren