- Anoniem17 juni 2018 om 22:57
HELP!
Zondag 3 juni heb ik seks zonder condoom gehad (slik al jaren de pil). Door alle stress van het werk ben ik deze die avond voor het eerst in mijn leven vergeten. Maandag gelijk MAP gehaald. Ik slikte woensdag 30 mei mijn eerste pil van die strip en zat dus in de gevaarlijke eerste week. Woensdag 6 juni doorbraakbloeding gekregen, hield aan tot zaterdag. Ik zou de rest van de maand niet beschermd zijn en durfde zelfs geen seks met condoom te hebben. Zo’n 2 weken niks gedaan en vandaag begon het weer te kriebelen. Vanochtend toch maar met condoom gegaan en ging goed. Vanavond na de 2e keer is het condoom afgegleden en moest ik hem heel charmant uit mn doos trekken. Ik ben super bang dat ik nu zwanger ben/word. Lees overal dat ik geen 2e MAP in 1 pilstrip mag nemen. HELP wat moet ik nu doen? (Normaal gesproken zou ik nu over 6/7 dagen ongesteld moeten worden) HELP ALSJEBLIEFT12 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 juni 2018 om 23:06Je was in ieder geval niet beschermd door de pil…je zou dan toch weer een MAP moeten nemen…
Reageren
Als je dan in de stopweek een bloeding krijgt, ben je na de stopweek weer beschermd als je de strip verder afmaakt.Catootje18 juni 2018 om 17:05Wat ik heb begrepen is dat de pil de eerste week onveilig is als je niet start op de eerste dag van je menstruatie. zou je moeten navragen.
ReagerenJim18 juni 2018 om 17:14@catootje
Volgens mij schrijf jij alleen maar wat om iets te kunnen schrijven. Dat is me al vaker opgevallen. Het slaat nergens op. De vraagsteller gebruikt de pil jaren. Het is dus geen kwestie van starten met de pil.
Beter lezen dus of niet reageren
ReagerenAnoniem18 juni 2018 om 17:16Intussen dokter gebeld en mocht MAP nemen. Gelijk gedaan, maar volgende probleem is nu dat ik zaterdag ongesteld zou moeten worden, maar ik het die dag ook zal worden vanwege de MAP. Ik heb dan dus geen idee of ik wel echt niet zwanger ben, of dat die bloeding puur door de MAP is… is de laatste keer voor mijn vakantie dat ik ongesteld word. Wordt dus heel de vakantie als een non door het leven..mijn vriend zegt dat ik weer beschermd ben als ik ongesteld ben geweest, ja dat lees ik wel meer, maar mocht ik dit weekend ongesteld worden heb ik dus geen idee of dat mijn echte menstruatie is of het bloed door MAP…
ReagerenJohn (moderator)
18 juni 2018 om 17:27Dat maakt op zich niet uit. aks je in de stopweek maar een bloeding hebt gehad,
ReagerenAnoniem18 juni 2018 om 17:41Weet je dat zekee tandor? Dus dan maakt het niet of of die bloeding van MAP is of van normale ongesteldheid? Dan ben ik de pilstrip die ik volgende week start weer veilig?
ReagerenJohn (moderator)
18 juni 2018 om 17:50Het gaat erom dat je een onttrekkingsbloeding hebt gehad, waardoor je baarmoederslijmvlies loslaat en je baarmoeder wordt opgeschoond. dat is ook wat gebeurd met de MAP. Als je het voor jezelf geruststellender vindt, neem dan eerst 7 dagen de pil na de stopweek alvorens je onbeschermde seks gaat hebben
ReagerenJohn (moderator)
18 juni 2018 om 18:13Ja hoor
ReagerenAnoniem18 juni 2018 om 18:20Heel erg bedankt
ReagerenAnoniem23 juni 2018 om 16:12Intussen ben ik vandaag een soortvan ongesteld geworden. het is alleen nog bruin bloed. vandaag had ik wel ook ongesteld moeten worden volgens mij cyclus (dinsdag laatste pil genomen), maar omdat het bloed nu bruin is, gok ik dat dit van de MAP is. hoe zit het nu? hoe weet ik of ik me zorgen moet maken of dat ik nu gerust kan zijn dat ik niet zwanger ben? in de bijsluiter van de EllaOne stond namelijk dat wanneer de menstruatie (welke dus vandaag of morgen zou moeten beginnen) lichter of heviger is dan normaal, je ook zwanger zou kunnen zijn… nu is hij dus lichter (voornamelijk bruin). Iemand enig idee wat ik nu weet?
ReagerenJohn (moderator)
23 juni 2018 om 17:04Daar kan zo niemand antwoord op geven. Je zult het moeten afwachten en t.z.t. een zwangerschapstest moeten doen
Reageren