- Sabien3 oktober 2017 om 16:32
Hallo,
Vorige week maandag (25-09) ben ik ongesteld geworden nadat ik die donderdag er voor gestopt was met mijn pil. Ik had dus op vrijdagavond (29-09) weer moeten beginnen met de volgende pilstrip, ik was hier iets te laat mee (zaterdagochtend vroeg). Vrijdag nacht (00:30) hebben mijn vriend en ik wel seks gehad en door de iets te lange stop week binnen 72 uur toch voor onze eigen geruststelling een MAP gehaald die ik heb ingenomen op maandagochtend. Zaterdag en zondag hebben we ook seks gehad zonder condoom. Ik heb de pil zaterdagavond en de avonden erna wel gewoon op tijd geslikt. Mijn vraag is nu wanneer het weer echt veilig is voor ons om seks te hebben zonder condoom. Ik lees verschillende dingen, er wordt gezegd dat de pil na 7 dagen goed slikken weer veilig is, maar in de bijsluiter van de MAP staat dat er pas weer zonder aanvullende anticonceptie gevreeën mag worden bij de volgende menstruatie. Is het na zeven dagen echt al veilig of niet?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2017 om 17:47Zaterdag en zondag hebben we ook seks gehad zonder condoom. Ik heb de pil zaterdagavond en de avonden erna wel gewoon op tijd geslikt. Dat was niet slim, je was namelijk niet door de pil beschermd, omdat je te laat bent begonnen. De MAP werkte ook niet meer…Omdat je MAP aan het begin van de 1 week van de strip hebt genomen, ben je pas weer veilig NA de volgende stipweek.
ReagerenSabien4 oktober 2017 om 09:44Ik heb de MAP op maandagochtend gehad na zaterdag en zondag dus, dan werkt hij toch juist wel? Ik kan dus weer seks hebben zonder condoom een week na de MAP? dus volgende week dinsdag?
ReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2017 om 10:32Excuus.. ik had niet goed gelezen. Je had de MAP op mandag genomen. Ja dan werkt die wel…
Nee, je bent na 1 week niet beschermd. Omdat je MAP aan het begin van de 1 week van de strip hebt genomen, ben je pas weer veilig NA de volgende stopweek. Als je alleen te laat was gestart met de pil en de MAP niet had gebruikt, zou je na 1 week wel beschermd zijn.
Reageren