- Anoniempje15 juni 2018 om 22:21
Hoi allen,
Ik ben op de 7de dag (1ste week) van mijn pilstrip de pil vergeten, dit was op een vrijdag. Helaas ben ik daar later pas achter gekomen. Op de zaterdag en zondag heb ik onveilige seks gehad (intussentijd wel de pil doorgeslikt, behalve nummer 7). Dezelfde zondag heb ik de MAP gehaald, deze heb ik binnen 24 uur ingenomen na de eerste keer onveilige seks (dat was op zaterdag). Ook heb ik maar voor de zekerheid de vergeten pil genomen (heb die dag dus 2 pillen + de MAP geslikt)
Nu vroeg ik me het volgende af:
Ik heb begrepen dat ik de pil na het gebruik van de MAP als gewoonlijk dien voort te zetten?
En heb ik begrepen dat de pil na 7 dagen slikken weer betrouwbaar is. Morgen is het weer zaterdag, dan heb ik de pil als het ware weer 7 dagen onafgebroken geslikt. Of is de pil weer betrouwbaar nadat ik het 7 dagen onafgebroken heb geslikt na het gebruik van de MAP?
Ik hoop dat iemand hier misschien antwoord op kan geven.. Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juni 2018 om 22:26Je moet de strip inderdaad helemaal af maken, maar je bent niet meer beschermd door de pil tot na de volgende stopweek, omdat je de MAP hebt gebruikt.
ReagerenAnoniempje15 juni 2018 om 22:47