Zoeken Vraag het forum

Stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Soof

Hoi!

Ik had meer een informatie vraagje aangezien ik het nergens echt duidelijk kon vinden hoopte ik hier antwoord te krijgen.

Ik heb vorige week vrijdag voor het laatst de pil geslikt en zit nu dus in mijn stopweek. Ik zou dan dus morgen (vrijdag) weer moeten beginnen met de pil. Dan ben ik zeven dagen gestopt. Maar de apotheek is dicht dus ik kan zaterdag pas weer de pil nemen (was een beetje dom was hemelvaart etc vergeten en morgen zijn ze om de een of anderen rede ook dicht).

Ik heb voor het laatst onveilige sex gehad afgelopen zondag. Ik neem aan dat dat geen risico meer is ondertussen.

Maar nu betekent dit dus dat mijn stopweek 8 dagen wordt, vanaf wanneer ben ik dan weer veilig met de pil? Moet ik dan 7 dagen bijvoorbeeld extra maatregelen nemen (condoom etc)?

Groetjes Soof

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je op vrijdag de laatste pil neemt, moet je uiterlijk op zaterdag een week later weer met de pil starten. Niks aan de hand dus

Reageren
Reageer op: Stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.