- Pip26 april 2018 om 23:24
Beste,
Onverwachts kon ik de afgelopen twee weken niet een nieuwe pil ophalen bij de huisarts, waardoor ik aan mijn reserve strip begon. Natuurlijk waren hier al een paar pillen van verschillende dagen uit.
Ik zit al in mijn tweede strip zonder stopweek (dus wat word gezien als de derde week) door de verwarring van deze reserve strip ben ik in twee weken tijd meerdere malen de pil vergeten te nemen. De dag daarna heb ik er wel twee genomen. Ik en mijn vriend gebruikte daarom een condoom. Maar helaas pindakaas waren we het vergeten :/.
Nu was mijn vraag of de mogelijkheid er is dat ik zwanger ben en of ik een MAP moet nemen en of deze dan invloed heeft op mijn normale pil.
Mvg Pip
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 april 2018 om 23:28Als je de pil hebt doorgeslikt zonder stopweek is het geen probleem
ReagerenPip26 april 2018 om 23:28Dus voor de duidelijkheid:
in de derde week en hoger, binnen twee weken tijd, meerdere malen de pil vergeten, als ik deze was vergeten heb ik echter de dag daarna er wel steeds TWEE genomen.
P.S. De laatste dagen heb ik ook een soort drukkend of strak achtig gevoel op mn onderbuik bij mn baarmoeder in de buurt. Ook gevoelige borsten maar Misschien betekent dat gewoon dat het tijd is om ongesteld te worden, dat heb ik wel vaker na twee strips. En dan als ik ongesteld ben geweest is het weer weg. Maar misschien is het in deze situatie handig om te melden hoewel ik niet denk dat je binnen 1 dag ofzo al wat kan voelen.
ReagerenPip26 april 2018 om 23:29zag nu pas je reactie Tandor! Dus een MaP zou niet nodig zijn er is geen kans op zwangerschap?
ReagerenJohn (moderator)
26 april 2018 om 23:33Best mogelijk dat je een doorbraakbloeding gaat krijgen. Dat kan wel een gevolg zijn van de vergeten pillen
ReagerenJohn (moderator)
26 april 2018 om 23:34Nee, de MAP zou dan niet nodig zijn
Reageren