Zoeken Vraag het forum

Ander pilmerk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • T

Hallo! Ik ben net naar de apotheek gegaan om m’n volgende strip met pillen te halen, en gisteren heb ik m’n laatste pil genomen van m’n vorige pilstrip, dus ik wil nu mijn stopweek houden. Verwachtte dat ik de pil kreeg die ik normaal krijg, maar heb nu een ander merk! Eerst slikte ik ethinylestradiol/levonorgestrel mylan 0,02/0,10 mg en nu net zie ik dat ik levonorgestrel/ethinylestradiol actavis 100/20 microgram heb. In de bijsluiter staat:

– Overschakeling van een andere combinatiepil, vaginale ring of een patch

U kunt met dit middel beginnen bij voorkeur op de dag nadat u de laatste werkzame tablet (de laatste tablet die werkzame stoffen bevat) van uw vorige pil heeft genomen, maar op zijn laatst op de dag na afloop van de tabletvrije periode van uw vorige pil (of na de laatste inactieve tablet van uw vorige pil).

Nu wil ik heel graag een stopweek inlassen, en uit de zin hierboven neem ik aan dat dat ook gewoon mogelijk is (beide combinatiepillen werken toch met dezelfde (hoeveelheden) hormonen?), maar waarom staat in het eerste gedeelte van de zin waar geen stopweek houden benoemd wordt “bij voorkeur”? Helaas zijn de apotheek en huisarts beide niet meer te bereiken nu, anders had ik daar wel naartoe gebeld. Wil namelijk wel zeker zijn van bescherming.

Bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is gewoon een ander merk maar de pil heeft dezelfde werkzame stof. Niks aan de hand dus. In principe dus dezelfde pil. Dat stukje over overstappen naar een andere pil heeft alleen maar betrekking op wanneer je op een andere type pil zou overstappen

Reageren
Reageer op: Ander pilmerk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.