- Fem18 februari 2018 om 11:02
Hallo,
Ik heb jarenlang zonder enige klacht de anticonceptie pil geslikt. Alleen toen ik even stopte ( 2 maanden) en daarna er weer me oude pil slikte werd ik van deze pil extreem moe. Waarop de huisarts in opleiding iedere keer een andere voorschreef en ik zelf ook extreem snel stopte omdat ik dacht moet binnen een maand wel beter zijn. Ik ben jong en naïef geweest.Ik kreeg iedere keer meer klachten, heb in 1 jaar tijd 8 verschillende anticonceptiepillen genomen( droge ogen, droge vagjna, droge mond en pijnlijke gewrichten). Ik ben verder kerngezond. De huisarts stuurde me door naar de Gynaecoloog en die constateerde dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was geworden( ik zou veel te weinig oestrogeen aanmaken). De pil ( microgynon 20) was veel te laag gedoseerd en kreeg de Yasmin.
Waarschijnlijk door zovaak geswticht te zijn en nooit iets langer als 2 maanden geslikt te hebben is het helemaal in de war geraakt.Alleen ben ik begin 20tig en de anticonceptie slik ik omdat ik vroeger een bekken breuk heb gehad en mij veel beter voel met de pil qua menstruatie!
1 vraag: kan ik schade opgelopen hebben aan me gewrichten? Mijn grote passie is korfbal maar door deze hele toestand ben ik er even mee gestopt. Mensen in de overgang hebben zelfde klachten. En gingen ook over als hun hormonale balans was hersteld toch? Of kan je echt schade oplopen? Doordat de gewrichten tegen elkaar aan schuren. Ik ben hier heel bang voor. Ik snap wel waarom ik klachten heb gekregen, maar meer of je schade oploopt.
Ps: nieuwe pil slik ik bijna 8 weken geen droge ogen meer en minder onrustig gevoel. Alleen gewrichten nog. Maar in totaliteit heb ik 16 maanden lang een onstabiele hormoonhuishouding gehad.Excuses voor het lange verhaal, zodat u een goed beeld heeft.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 februari 2018 om 11:12Moeilijk om daar zo iets over te zeggen . Je zult dat toch nog even moeten afwachten. 8 Weken is nog niet zo heel lang. Geeft je lichaam even de tijd… Ik verwacht niet dat je door het wisselende schade hebt opgelopen.
Reageren