- Anoniem4 november 2015 om 09:39
Ik zal even proberen kort mijn probleem te beschrijven;
Ik heb veel last van zware menstruaties (al van jongs af aan) en tussentijdse bloedingen. In de loop der jaren heb ik zowat alle anticonceptiepillen al gebruikt die er zijn en mirena spiraal ook al gehad.
Veel onderzoeken bij gynaecoloog verder blijkt er geen sprake te zijn van een lichamelijk probleem.
Het enige waar ik last van heb is dun baarmoederslijmvlies. Dat er voor zorgt dat ik snel bloed (bij minste geringste beweging of sex).
Ik ben nu al een tijd in overleg met arts overgestapt op Microgynon 50. Dit ging de eerste paar maanden erg goed. Ik had geen last van tussentijds bloedverlies, alleen de reguliere menstruatie.
Vervolgens kreeg ik weer last van tussentijds bloedverlies en ben ik naast de Microgynon 50 iedere dag (behalve in de pil stopweek) 1 tablet Estradiol 2mg) gaan gebruiken, dit is Oestrogeen.
Dit ging goed en zorgde er weer voor dat de tussentijdse bloedingen weg bleven.Nu heb ik sinds een aantal weken weer last van tussen bloedingen. De eerste 1,5 tot 2 weken van het begin van de nieuwe pilstrip gaat het prima (geheel bloedvrij), maar daarna en dan tot aan de menstruatie heb ik last van bloedverlies en daarbij ook buikkrampen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit nog steeds door dun baarmoederslijmvlies komt. Oestrogeen zorgt namelijk voor een goede opbouw hiervan. Of neem ik er juist te veel van??
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 november 2015 om 10:16Alleen de gynaecoloog kan je daar antwoord op geven na onderzoek.
Reageren
Ik zou je ook willen aanraden om dus daar naar toe te gaan.