Zoeken Vraag het forum

Stoppen met de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een meisje van 18 jaar en ik nu slik ongeveer 5 maanden de pil. Ik wil er alleen graag mee stoppen, omdat ik veel last heb van extreme honger en gewichtstoename (Ongeveer 5 kilo meer). Ook versterkt deze pil mijn emoties erg en voel ik me vaak down.

Kan ik zomaar stoppen met het slikken van de pil? Ik lees op internet veel verhalen over allerei bijwerkingen, zoals haaruitval, jeugdpuistjes, onregelmatige menstruatie. Er wordt gezegd dat het afkicken soms wel een half jaar kan duren! Is dit echt zo? Of alleen bij mensen die de pil echt al jaren slikken?
    Kortom, komt het vaak voor dat vrouwen dit soort bijwerkingen ervaren?

Alvast bedankt,

Anoniem

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt gewoon met de pil stoppen. Dat zal verder geen problemen opleveren

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie en hij berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen. Zorgen voor volwaardige voeding, tekorten aanvullen kan dus schelen. Op internet kan je lezen hoe je oestrogeendominantie aanpakt.

Reageren
Reageer op: Stoppen met de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.