- Anoniem29 januari 2018 om 22:13
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden seks gehad met mijn vriend. Nu ben ik echter sinds kort van de pil af dus gebruiken wij condooms. Hij is heel even in mij geweest zonder (kan dus sprake zijn van voorvocht), maar verder is hij niet klaargekomen in mij. Omdat ik een bang stresskippetje ben, heb ik toch maar voor de zekerheid de MAP gehaald (voor de ovulatie dacht ik, weet niet zeker). Na de MAP ben ik zo’n 3 weken te vroeg ongesteld geworden. Alles was prima, niks bijzonders. Een normale ongesteldheid. Ik heb gelezen dat dit normaal is. Nu moest ik echter ongeveer 5 dagen geleden weer ongesteld worden maar ben dit dus nog niet. Ik heb ook gelezen dat dit normaal is, vooral met een lange cyclus (ik heb een cyclus van 5 en een halve week). Toch vraag ik me nou af of die eerste ongesteldheid een “normale” ongesteldheid is (dus niet zwanger) of dat die opgewekt is door de MAP (waardoor er nog kans is dat ik zwanger ben). Kans is volgensmij nagenoeg nihil, maar toch even nieuwsgierig. Ik ga van de week ook maar eens een test doen.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 22:19Dat je nu niet ongesteld bent komt omdat je eerder een bloeding hebt gehad door de MAP.
ReagerenAnoniem30 januari 2018 om 19:49Maar dat ik een bloeding had was al 6 weken geleden.. en is die bloeding dan ook echt een ongesteldheid?
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2018 om 00:06Die vraag kan ik niet beantwoorden….
de MAP kan in ieder geval je cyclus verstoren… Je zult waarschijnlijk moeten rekenen vanaf de laatste bloeding die dor de MAP was veroorzaakt
ReagerenAnoniem31 januari 2018 om 00:09Ja die laatste bloeding door de MAP is nu 6 weken geleden precies.
ReagerenAnoniem31 januari 2018 om 00:10Een normale cyclus bij mij is 5 en een halve week om en nabij
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2018 om 00:34Het kan zijn dat je menstruatie een keer overslaat
ReagerenAnoniem31 januari 2018 om 12:33ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik zwanger ben?
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2018 om 13:00Doe voor je eigen geruststelling dan een zwangerschapstest
Reageren