Zoeken Vraag het forum

Bruine afscheiding tijdens doorslikken pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Simmie

Ik slik al sinds april 2017 de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel 0.03/0.15 mg). Ik heb gisteren de laatste pil geslikt, maar ik heb nu dus 2 strips achter elkaar geslikt dus 6 weken ipv 3 weken. Deze laatste week heb ik last gehad van afentoe wat bruine afscheiding en vandaag zat er een beetje rood bij. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik heb alle 6 de weken een aantal keer seks gehad zonder condoom, wel ging hij optijd eruit. Ik heb altijd de pil optijd geslikt en ben hem nooit vergeten. Wat kan de bruine afscheiding betekenen? (het was nooit veel altijd een beetje en op het wc papier zat het soms ook heel erg lichtjes)

4 reacties
    Reageren
    Simmie

is het misschien dat mijn lichaam niet gewend is aan dat ik de pil doorslik of is het gewoon wat oud bloed wat eruit wil maar niet echt kon omdat ik de pil heb doorgeslikt en de menstruatie dus niet kwam deze maand?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan een gevolg van het doorslikken zijn. Houdt de komende 3 strippen telkens een stopweek. Als de klachten aanhouden, ga dan naar de huisarts. Misschien heb je dan een andere pil nodig.

Reageren
    Simmie

ik ben afgelopen vrijdagochtend ongesteld geworden. Die dag had ik gewoon hele dag wel rood bloed. Zaterdag had ikalleem sochtends een heel klein beetje rood bloed en daarna niks meer. Zondag ook niks, alleen aan wc papier wat lichtrood bloed en savonds nog een beetje lichtrood bloed op maandverband. Normaal zijn dag 2 en 3 het heftigst. Wat moet ik doen en is dit normaal na het doorslikke van de pil (1 strip)

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil doorslikt kan de menstruatie wel eens minder zijn.

Reageren
Reageer op: Bruine afscheiding tijdens doorslikken pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.