- Simmie16 januari 2018 om 07:05
Ik slik al sinds april 2017 de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel 0.03/0.15 mg). Ik heb gisteren de laatste pil geslikt, maar ik heb nu dus 2 strips achter elkaar geslikt dus 6 weken ipv 3 weken. Deze laatste week heb ik last gehad van afentoe wat bruine afscheiding en vandaag zat er een beetje rood bij. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik heb alle 6 de weken een aantal keer seks gehad zonder condoom, wel ging hij optijd eruit. Ik heb altijd de pil optijd geslikt en ben hem nooit vergeten. Wat kan de bruine afscheiding betekenen? (het was nooit veel altijd een beetje en op het wc papier zat het soms ook heel erg lichtjes)
4 reactiesReagerenSimmie16 januari 2018 om 07:06is het misschien dat mijn lichaam niet gewend is aan dat ik de pil doorslik of is het gewoon wat oud bloed wat eruit wil maar niet echt kon omdat ik de pil heb doorgeslikt en de menstruatie dus niet kwam deze maand?
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2018 om 09:28Dat kan een gevolg van het doorslikken zijn. Houdt de komende 3 strippen telkens een stopweek. Als de klachten aanhouden, ga dan naar de huisarts. Misschien heb je dan een andere pil nodig.
ReagerenSimmie22 januari 2018 om 10:11ik ben afgelopen vrijdagochtend ongesteld geworden. Die dag had ik gewoon hele dag wel rood bloed. Zaterdag had ikalleem sochtends een heel klein beetje rood bloed en daarna niks meer. Zondag ook niks, alleen aan wc papier wat lichtrood bloed en savonds nog een beetje lichtrood bloed op maandverband. Normaal zijn dag 2 en 3 het heftigst. Wat moet ik doen en is dit normaal na het doorslikke van de pil (1 strip)
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 12:01Als je de pil doorslikt kan de menstruatie wel eens minder zijn.
Reageren