Zoeken Vraag het forum

Pilstrip op

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

MIk heb een vraag over de pil.

Ik heb 3 maanden de pil doorgeslikt en een 7 dagen geleden heb ik een stopweek gehad van 6 dagen. Daarna heb ik de pil dus weer 7 dagen geslikt. Nu is mijn pilstrip op, en kan ik die overmorgen pas ophalen bij de apotheek. Ik heb 2 dagen geleden nog onveilige seks gehad. Nu kan ik de pik dus 2 dagen niet slikken. Moet ik nu een morning after pil nemen? Of kan ik nog een stopweek inlassen? Of kan ik nog wat anders doen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt geen stopweek meer inlassen. Omdat je pillen gaat overslaan zou je vandaag de MAP moeten nemen. Dan vervolgens weer verder gaan met de pil en er rekening mee houden dat je niet meer beschermd bent door de pil tot na de volgende stopweek.

Reageren
    Anoniem

Het oribleem is dat de winkels nu niet meer open zijn. Waar zou ik nu nog een MAP kunnen halen?
    En als ik de pil hierna doorslik, hoelang ben ik dan onveilig?

Reageren
    John (moderator)

Je moet na de nieuwe strip een topweek houden. Je zou ze ook bij supermarkten kunnen krijgen Ik heb ze bij de PLUS zien liggen. Norlevo heten ze,

Reageren
Reageer op: Pilstrip op
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.