- Meisje in nood8 december 2017 om 00:14
Hallo,
Ik heb een antibiotica kuur gehad. Afgelopen maandag heb ik de laatste antibiotica geslikt.
Op dinsdagavond ben ik weer aan mijn pil begonnen na een stopweek van 7 dagen. Dinsdag was de 8e dag.
Op woensdagavond heb ik onveilige seks gehad met m’n vriend.
Ik weet dat je moet oppassen als je antibiotica en de pil tegelijk slikt. Maar ik heb antibiotica geslikt in m’n stopweek en ben pas weer met m’n pil begonnen toen ik geen antibiotica meer had. Een dag na de laatste antibiotica pil ben ik weer begonnen.
Nu heb ik wat last van buikpijn. Dus ik ging googelen. En daar staat nu ineens dat je tot twee weken na antibiotica het veilig moet doen omdat je anders kans hebt op zwanger worden.
Dit wist ik echt niet.
Help me alsjeblieft ik ben zo bang dat ik zwanger ben. Kan iemand dit mij vertellen of hier kans op is of dat ik me geen zorgen hoef te maken!!!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 december 2017 om 00:19Antibiotica heeft geen invloed op de pil. Als je stopweek maar niet langer was dan 7 pilvrije dagen,.
ReagerenMeisje in nood8 december 2017 om 00:22Gelukkig…
Volgens mij niet toch??
Ik had op maandag m’n laatste pil ingenomen. En ik ben op dinsdag weer begonnen. Dus 7 dagen geen pil geslikt en de 8e dag weer begonnen.
Heb ik het dan goed gedaan?
ReagerenMeisje in nood8 december 2017 om 00:32Ik ben echt bang
ReagerenMeisje in nood8 december 2017 om 00:34Please helpppp
ReagerenCatootje8 december 2017 om 09:17De antibiotica kunnen klachten geven; de pil ook dus kan van alles zijn, zonder dat je zwanger hoeft te zijn.
ReagerenJohn (moderator)
8 december 2017 om 10:21Dan is er toch niks aan de hand… je bent op tijd weer met de pil begonnen en bent gewoon beschermd
Reageren